Gamla welshponnier

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Micky

Hej !
Förmodligen är det inte möjigt att få reda på uppgifter om gamla ponnier födda på 40- 50 talet men gör ett försök iaf.
Har haft ett welshsto, Horshaga Candy f.61 Hon var e. Rhyd-y-Felin Selwyn f. 53 u. Twinnie med reg. nr.533. Twinnie var e. en irländsk fullblödshingst och förmodlingen ett welshsto . Hon lär ha haft åtminstone 2 föl. Båda importerades och ägdes av Maud Kylenstierna ( sedemera von Rosen ) Horshaga stuteri utanför Skara.
Undrar också om Salvador, angloarabhingst f.62.

Micky

Sv: Gamla welshponnier

Men vad skoj.:banana: Då hänger jag på här. Min första ponny hette Zimbo och var e. Rhyd- Y- Felin Selwyn u. Torina (Tordazzle) Han var född på slutet av 60- talet. Svartskimmel. Han fick själv flera avkommor då han gick som hingst i några år. Dock var han valack när jag köpte honom.
Zimbo var uppfödd på Marieholms Kungsgård, Mariestad av C. Egnen.
Så våra hästar var alltså halvsyskon.:idea:
Vore kul att höra om någon har någon ättling till Zimbo.

Hej och tack för svar. Jag har pratat med Maud von Rosen och dessutom , mer av en slump på semester (Isle-of- Wight ),träffat på Selwyn , han var då 30 år och gick med sina ston som väntade föl. Han hade en ettäring som var en kopia av min Candy, bäde exteriört och temperament. dessutom var bäda konstantskimmlar.Selwyn blev närapå 35 år. Han stod på ett litet stuteri som hette Moorfields.
Bodil ,om du vill ha fotografier på Selwyn så kan jag skicka dom.
Micky

Detta räknas som en efterlysning och sådana hör hemma under den rubriken på annonssidorna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka