Gamla risiga möbler,,,,,,,,,,,

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
A

avslutat medlemskap

Varför byter man inte ut vraken istället för att lappa och laga och svära när man öppnar "fel" låda eller dörr och står med bara framstycket eller dörren i näven? Jag ska hämta ny bokhylla idag istället för den som står i rummet, den som hålls ihop av silvertejp, stålband till pallar och byggskruv.:angel:

Klipper jag av pallbanden faller den ihop som ett korthus och att sätta in några större böcker i den är förenat med livsfara då man riskerar att få överdelen över sig.:crazy:

Möbler är ju direkt ingen bristvara och min nya fick jag gratis bara jag hämtar den och den är skitfin.:laugh:

Är det flera som har "moddade" möbler som borde hamnat på brasan för länge sen men lik förbaskat står kvar år efter år och som man svär över? (Och lappar vidare på?);)

Ridde - rensar vidare.:cool:

Sv: Gamla risiga möbler,,,,,,,,,,,

Ute i verkstaden finns det nog någon. Inne saknas ännu en bokhylla så flera av mina böcker har, tråkigt nog, legat nedpackade i drygt ett år :cry:.

Fallfärdiga stolar är annars något som man råkar ut för lite här och där. Inte roligt att hamna på ett möte där man sitter och funderar på om stolen kommer att hålla hela tiden ut.

Varför byter man inte ut vraken istället för att lappa och laga och svära när man öppnar "fel" låda eller dörr och står med bara framstycket eller dörren i näven? Jag ska hämta ny bokhylla idag istället för den som står i rummet, den som hålls ihop av silvertejp, stålband till pallar och byggskruv.:angel:
...

Jag tror det är så enkelt at det är ett personlighetsdrag? (hukar....)

Samma människotyp som lägger tillbaka den där kulspetspennan som inte funkar, eller torra tuschen, istället för att kasta i sopen. Eller ställer den spruckna tallriken i disken istället för i soppåsen. Åker runt med en skruvmejsel i sidorutan för att den åker ner annars?

För egen del kan sådant få mig skogstokig - alternativt ledsen, matt och kraftlös.
Saker ska vara HELA och FUNGERA. Annars är jag hellre utan.

Jag hejar på, käre Ridde, och viftar frenetsiskt med pompomsen inför ditt utrensningsprojekt. Det finns hopp även för dig.... :love: :D

Jag köpte tre billybokhyllor för 4 år sen, de har sen dess varit utsatta för 3 flyttar med mina bröder som flyttkarlar + fyra flyttningar inut en bostad (pga golvläggning/omtapetsering. De är med andra ord repiga på alla sidor och en av dem måste stå lutad mot sängen för att att trilla omkull Den lutar så illa att det skiljer ca 15 cm från foten till toppen så att säga...

Vi har en bokhylla som min mor och far köpte 1964. Den behöver seriöst plockas ner och se över då ena hyllsektionen liksom håller på att dela sig.

Den sektionen sitter ihop med ett spännband.

Orsaken till att den inte är lagad är pga att min sambo jobbar utomlands och bara är hemma en helg i månaden. Och det krävs en hel del tid att plocka ner dels böckerna och dels sakerna som förvaras i nederskåpen, samt skilja hyllan och laga den. Och när han är hemma har vi så mycket annat.

Hyllan är så stor och tung att det inte finns chans att jag skulle orka flytta och greja själv med den.- Det är ju inte direkt en ikeamöbel.....

(Det är värd att laga tycker jag för den är i gediget trä.)

/Kt

Fallfärdiga stolar är annars något som man råkar ut för lite här och där. Inte roligt att hamna på ett möte där man sitter och funderar på om stolen kommer att hålla hela tiden ut.
Jodå, såna har jag också träffat på hos ett par där jag köper hö. Dom ska bjuda på kaffe när lastningen är avklarad och nu har jag lärt mig att tar man i ryggstödet på stolen får man pussla en stund, lyfter man stolen i sitsen viker den sig och lyfter man i underredet faller två ben av.:crazy:

Jag hejar på, käre Ridde, och viftar frenetsiskt med pompomsen inför ditt utrensningsprojekt. Det finns hopp även för dig.... :love: :D
Tack Tanten.:love:

Nu är nya bokhyllan hemma tillsammans med ett nytt databord och fyra nya köksskåp som ska bli städskåp. Dom blir visserligen moddade eftersom dom är överskåp men stommarna är rejäla och skippar man undre resp. övre delen på två skåp så har man ett högt skåp modell garderob också.;)

Imorgon hamnar gamla bokhyllan i pannan.:devil:

(Det är värd att laga tycker jag för den är i gediget trä.)

/Kt
Sånt är nästan alltid värt att laga, mina gamla bokhyllor är ju modell spånlådor så dom gör sig bäst som värme nu.;)

Vi har inga grejer som faller ihop, däremot använder vi gamla "vrak" med god stomme för att bygga nya möbler. Min gamla spjälsäng som barnen använt blev ex.vis fina bokyllor i barnens rum.

Jag har två stycken gamla stolar i "almogestil". De är pluggade och har inte en enda spik eller skruv, gammal halft avskavd linolefärg och de går inte att sitta på för då brakar de ihop :eek: Men jag älskar dessa stolar och för att inte folk ska råka sätta sig på dem så har jag andra gamla vackra saker på dem. Har dem alltså som bord kan man säga. Vist man kan lämna in dem till renovering hos de som kan sånt, men jag vill inte att de ska röras :D

Jag har gamla stolar som går att sitta på också och lite kul var det när mitt bonusbarn en gång kom för att ivrigt berätta något från skolan. Han tänkte inte på att de stolarna som inte har något på sitsen går att sitta på, så det blev "bla bla bla bla...går den här att sitta på...jaha ok...bla bla bla" och så satte han sig snabbt för att berätta vidare i ett långt berättarflöde :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka