Gamla paddar

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Expensive_Hobby
  • Startdatum Startdatum
E

Expensive_Hobby

När behöver man byta ut sin gamla pad? Nu har jag förköpt mig på ett antal olika paddar eftersom jag inte tyckt att de har varit tillräckligt bra. När kan man anse en pad utsliten?

Sv: Gamla paddar

beror ju helt på vad det är för sort... mm jag har haft paddar tills de börjat falla i sär. Så länge det är ok för hästen så går det ju. Men man kan nog inte säga att den håller i si o så många år. Har då en som jag haft i 10 år och den är helt ok :angel:

Tycker att paddarna optiskt sett ser ok ut, men de kan ju kanske vara dåliga ändå för hästen?

finns lika många svar på de som det finns paddar i olika modeller och material

När behöver man byta ut sin gamla pad? Nu har jag förköpt mig på ett antal olika paddar eftersom jag inte tyckt att de har varit tillräckligt bra. När kan man anse en pad utsliten?

Det beror ju på kvalité, en lite dyrare kvalitépad håller ju längre än en skitpad för 200kr, det gäller all utrustning

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
354
Senast: Anna-Bella
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka