Galoppträns??? :S

Sv: Galoppträns??? :S

Okej, ja.. Det låter ju mer troligt! :d

Sassiball; Ja, det tycker jag med! :love:

Matinee; Hoppas det! ;)

Funderar på att köpa ett, i svart isf. Tror ni "färgskiftningarna" på kanterna försvinner då?
:D

Här är hon;

:love:
©© ^
Antingen;

http://www.hippson.se/shop/product_.../1048?osCsid=af9d154abab2373ce4d8b2c6b104e540

http://www.hippson.se/shop/product_.../1056?osCsid=af9d154abab2373ce4d8b2c6b104e540

Eller;

http://horze.se/product_info.php?cPath=41_1&products_id=10120 (i svart)

Vilket tycker ni passar?

Skulle gissa på att man kallar det tränset "galoppträns", för att den saknar den där flärpen för nosremmen. Man använder sällan sån slags nosgrimma på galoppen. Plus att nosgrimman är platt och bred, typiskt galoppträns.

Men det heter ju engelsk nosgrimma..? :confused:

Okej, jo that makes sense! :idea:

Har iaf beställt 2 andra träns nu!

:bow:

För mig som håller på med galopp är det där inte självklart ett "galoppträns". Det finns dock vissa saker som vi gillar i galoppen:
- inget bling-bling på pannband etc...
- enkla engelska nosgrimmor (även om jag använder både achenremmar och pullargrimmor ibland)
- alltid gummityglar, helst lite bredare än vanliga ridhäst-tyglar.
- Gärna loop-ends på tyglarna, alltså inga spännen som kan gå upp...
- Bra kvalitetsläder eller plastträns.

Okej, tack för ditt svar!! :love:

Vart hittar ni alla era träns då?

En del köper när de är utomlands, sen finns det butik på tex Täby galopp, några internetbutiker osv.

Nåt ställe på nätet där ni handlar. Är lite nyfiken bara... :crazy:

Haha, nädå. Bara jag som är dålig på att uttrycka mig xD

Tack så mycket!! :bow:

Vassego. Du hittar säkert mkt tips om galoppträns om du söker på galoppforumet :idea:

Förresten, där står att dem säljer ett schabrak formsytt efter hög manke, passar det då en dressyrsadel, trots att det är en galoppsida?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
608
Senast: Seaside
·
Ridning Hej Jag blir galen. Har nyligen fått börja rida en ny häst som är otroligt storgalopperad. En helt annan häst med helt andra gångarter...
Svar
4
· Visningar
1 343
Senast: Badger
·
Western Hej! Jag funderar på att byta till bosal (rider med hackamore just nu) och undrar om detta är en bra bosal? Kan man använda ett vanligt...
2
Svar
21
· Visningar
3 583
Senast: leia
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar