galoppslutor och galoppöppnor

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Expensive_Hobby
  • Startdatum Startdatum
Sv: galoppslutor och galoppöppnor

Ok! Tack för svaret! På vilken nivå kommer dessa rörelser?

om du kollar på ridsport.se eller stallbacken.com så kan du läsa om alla program. då kan du se vilka rörelser som finns i programmen.

om du söker på forumet så kan du läsa om rörelsernas funktioner, det finns flera trådar om just det.

Tycker själv att öppna på många sätt är enklare och känns mer naturligt att rida i galopp.

Just galoppslutor och galoppöppnor utförs endast i galopp, i trav gör man istället travslutor respektive travöppnor, medan det i skritt kallas skrittslutor och skrittöppnor.

Hahaha.... :rofl: jag KUNDE inte låta bli :D:D förlåt... :p

Just galoppslutor och galoppöppnor utförs endast i galopp
:bow:

*kl*

Som tävlingsmoment finns det inga öppnor i galopp, de försvinner även i trav ju längre upp man kommer, har för mig att de försvinner redan i SvårB:1?

Däremot så blir galoppöppnan som övning för att bl.a stärka galoppen och förbereda piruetterna viktigare och viktigare!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I en kraftsamling och långsiktig satsning på svensk dressyr presenterar Svenska Ridsportförbundet ett nytt upplägg för...
Svar
0
· Visningar
61
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med arrangör och datum av Folksam ponny-SM i dressyr 2025.
Svar
0
· Visningar
87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka