Galoppsadel

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Montéryttare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 074
M

Montéryttare

Jag undrar vart man får tag i en begagnad galoppsadel? Eller en ny? :confused:

Sv: Galoppsadel

testa å maila lite tränare, de kanske vet någon...

men en grej att tänka på... om man köper ny så kan ju gjordar å stigläder å sånt ingå... å du slipper laga å stoppa om...
jag laga min = 800 spänn... å har inte stoppat om... köpte nya gjordar = 800 spänn... stigbyglarna e bra som jag fick med...
men tillbehör är som sagt var DYRT...

lycka till :D

Satte upp en lapp på Täby, men bara fått ett svar ännu.. En som ville sälja för 4.000 men då kan jag lika gärna köpa den ny juh :o Nån som vet var man kan beställa ifrån i England?!?!

Montéryttare skrev:
Satte upp en lapp på Täby, men bara fått ett svar ännu.. En som ville sälja för 4.000 men då kan jag lika gärna köpa den ny juh :o Nån som vet var man kan beställa ifrån i England?!?!

köp engleskt läder, inte indiskt... om du vill ha en sadel som hålle ri 25år asså =)

du, kolla med LOCA, vid täby galopp... vet inte om de kan fixa lite?!

Messy skrev:
köp engleskt läder, inte indiskt... om du vill ha en sadel som hålle ri 25år asså =)

du, kolla med LOCA, vid täby galopp... vet inte om de kan fixa lite?!

LOCA? :confused:

centaur, men fortsätt rakt upp på gatan istället (upp, inte mot täby centrum)... ligger asnära, vänster sida... som i en källare... :)

Messy skrev:
centaur, men fortsätt rakt upp på gatan istället (upp, inte mot täby centrum)... ligger asnära, vänster sida... som i en källare... :)

jahaaa okey! Tack! :)

Annars hade Stenbergs Läder i Stockholm galoppsadlar förut. Skitsnygga, londonfärgat läder, bra stoppning, cirka 4.000:- fast det var några år sedan... Vet inte vad som ingick i och för sig. Jag vill åsså ha en galoppsadel att tuffa runt med! :D

Hmm.. okey. Får väl ta o kolla upp det!=)

Hej, hej!
Som toughcookie skrev ang. gibsons i newmarket så har d jätte bra grejjer, köpte min sadel där. Har för mej att Bornslätt på sin tid tog hem sadlar därifrån å sålde här i sverige, så d kan nog ordans tror jag nog att en sadelmakare kan beställa hem ti vettigt pris!
mvh

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det? 2
Svar
36
· Visningar
1 984
Senast: Roxy
·
Hundträning Utgå från ett scenario där ni har en kastrerad tik och en tik som är i höglöp (eller två tikar som inte löper samtidigt, vilket jag dock...
Svar
7
· Visningar
383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka