Galoppsadel

M

Montéryttare

Jag undrar vart man får tag i en begagnad galoppsadel? Eller en ny? :confused:

Sv: Galoppsadel

testa å maila lite tränare, de kanske vet någon...

men en grej att tänka på... om man köper ny så kan ju gjordar å stigläder å sånt ingå... å du slipper laga å stoppa om...
jag laga min = 800 spänn... å har inte stoppat om... köpte nya gjordar = 800 spänn... stigbyglarna e bra som jag fick med...
men tillbehör är som sagt var DYRT...

lycka till :D

Satte upp en lapp på Täby, men bara fått ett svar ännu.. En som ville sälja för 4.000 men då kan jag lika gärna köpa den ny juh :o Nån som vet var man kan beställa ifrån i England?!?!

Montéryttare skrev:
Satte upp en lapp på Täby, men bara fått ett svar ännu.. En som ville sälja för 4.000 men då kan jag lika gärna köpa den ny juh :o Nån som vet var man kan beställa ifrån i England?!?!

köp engleskt läder, inte indiskt... om du vill ha en sadel som hålle ri 25år asså =)

du, kolla med LOCA, vid täby galopp... vet inte om de kan fixa lite?!

Messy skrev:
köp engleskt läder, inte indiskt... om du vill ha en sadel som hålle ri 25år asså =)

du, kolla med LOCA, vid täby galopp... vet inte om de kan fixa lite?!

LOCA? :confused:

centaur, men fortsätt rakt upp på gatan istället (upp, inte mot täby centrum)... ligger asnära, vänster sida... som i en källare... :)

Messy skrev:
centaur, men fortsätt rakt upp på gatan istället (upp, inte mot täby centrum)... ligger asnära, vänster sida... som i en källare... :)

jahaaa okey! Tack! :)

Annars hade Stenbergs Läder i Stockholm galoppsadlar förut. Skitsnygga, londonfärgat läder, bra stoppning, cirka 4.000:- fast det var några år sedan... Vet inte vad som ingick i och för sig. Jag vill åsså ha en galoppsadel att tuffa runt med! :D

Hmm.. okey. Får väl ta o kolla upp det!=)

Hej, hej!
Som toughcookie skrev ang. gibsons i newmarket så har d jätte bra grejjer, köpte min sadel där. Har för mej att Bornslätt på sin tid tog hem sadlar därifrån å sålde här i sverige, så d kan nog ordans tror jag nog att en sadelmakare kan beställa hem ti vettigt pris!
mvh

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 888
Senast: Roxy
·
Övr. Hund Finns det några ”officiella” översättningar? :) Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.: - Personspår -...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka