Galoppövningar

A

annaL90

Hej!

Just nu rider jag en häst som håller på att byggas upp lite och utbildas, vilket går jättebra! Han tycker det är kul att arbeta, är lättlärd och engagerad och gör snabbt stora framsteg.

Ett problem bara; han orkar inte bära sig för fem öre i galoppen, och jag skulle behöva lite tips och förslag på övningar och liknande som jag kan göra för att stärkan hans muskulatur för att orka arbeta bättre i galoppen. Har för mig att klättra kan vara väldigt bra, men har inte bekantat mig tillräkligt med Bokskogen (Torup/Skabersjö i södra Skåne - om någon skulle ha tips) för att ha minsta aning om var man kan klättra där.

Hade varit superbra om någon kan komma med tips och idéer till mig!
(Främst galopp, men såklart alltid bra med övningar i övrigt också.)

Tack tack!

Sv: Galoppövningar

Galoppfattningar...massor. Det är själva fattningen som stärker hästen i galoppen.

Sv: Galoppövningar

Menar du då intervall som i tempo och länga/samla eller på något annat vis? Intervall kan ju vara sååå mycket. :)

Liknande trådar

Ridning Hej alla bukefalister! Jag har nyligen påbörjat kiropraktisk behandling och fick klart för mig att det var en del som inte stod rätt...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: akleja
·
Dressyr Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, så det får bli här då det är dressyr jag tränar. Min häst trampar igenom ganska...
Svar
14
· Visningar
3 175
Senast: Jozelle
·
F
Hästmänniskan Nu kanske det blir helt fel forum för detta, ber om ursäkt isåfall. Känner att jag behöver skriva av mig lite bara.. Från alldeles...
Svar
0
· Visningar
1 037
Senast: Fiachi
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 290
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama