Galoppintresserad

I

ishbel

Jag är en 18 årig tjej som nu går mitt sista år på gymnasiet med inriktning; hästhållning. Jag har fått upp ögonen för galopp och söker efter galoppmänniskor. Jag har livslång häst och ridvana och har alltid haft egna hästar. Jag är 165/45 så jag är rätt liten, men samtidigt ingen klenis :rofl: Jag är inte rädd för att ta i och är inte typen som tycker om att stå stilla.

Tycker det här med galopp verkar intressant!
Träningsjockey kanske skulle vara något för mig?

Vet Ni någonstans man skulle kunna praktisera?

Jag bor utanför Växjö, i Småland. :bump:

Sv: Galoppintresserad

Hej!
Det kryllar inte av galopptränare i småland, de som finns har inte så många hästar, men de som känner folket i småland vet mer om det. Du kommeratt få tipps av personer i forumet på tränare… =)

Har du tagit dig en titt på alla de olika kurserna som finns inlagda på www.unggalopp.se ? Där finns inte minst prova på kurser och arbetsryttar utbildningar… Dessa ligger inte i småland med de ingår boende om du skulle bestämma dig för att gå någon av dem…

Efter som du har tagit dig en titt på galoppen kanske du vet namnet på någon tränare du misstänker finns i din närhet. I så fall gå till www.galoppsport.se och sök på sportinfo så får du upp nummer och adress…

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 766
Senast: Ramona
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 126
Senast: cirkus
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka