Galoppintervaller

Sv: Galoppintervaller

jag skulle absolut träna höger galopp på volt, vänster bakben driver i höger galopp vilket säger dig att han fuskar/är svagare i VB och det är det du vill stärka.

Sitt inte och mal för länge bara :idea:

Eller om du har någon form av ridbana, fatta galopp i ett hörn och bryt av efter långsidan om ni inte kommit så långt! Galopepra på volter kräver ju rätt mycket speciellt om de är spända någonstans.

Jag såg ett snyggt exempen på det i helgen och det var ingen startande travare.

Sv: Galoppintervaller

Jag har provat galoppintervaller ett par gånger med min, men har svårt att få till nåt annat än bara vänster galopp.
Försöker jag få till den andra så blir det korsgalopp som sen bli en massa studsande och sen över i vänster igen...
Några tips? Träna höger galopp på volt? Han är i övrigt ganska "en-sidig", ställer sig enkelt till vänster men stel som ett spett åt höger..

Träna bara galoppfattningar, det är dom som stärker. Man får vara envis som en röd gris men får man till några fattningar i höger galopp så är det en stor framgång och därefter rida tillbaka hästen i en balanserad trav/skritt nästan omgående efter fattningen. Gymnastiserande med övergångar även :bow:

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Kamomilla
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En allvarlig olycka har inträffat på Jägersro trav- och galoppbana under söndagen. En person klämdes illa när startboxen föll ihop...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrryttaren Lina Dolk gör nu debut i tävlingen Hästarnas Mästare – som avgörs i dag. Hon ser fram emot att utmana sig själv i den...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka