galopphästen har samlat sig

I

Icebabe_1

säkert dom flesta kommer ihåg här min lilla Oci som var som energi bomb,
jag måste säga vi har gjort framsteg,är det vanligt att fullblod är så här smarta och lärvilliga?
jag tycker han plockar upp lärdommen lite för snabbt,trots jag inte anstrenger mig för att lära han.
han går nu samlad trav på tygel och kort galopp på tygel.
inte exakt som han skall,men han verkligen forsöker.
han älskar att göra det jag vill med han,trots han kan bli rädd för nya saker...
åh vad man älskar denne häst.
kunde önska förra ägaren skulle kunna komma å hälsa på honom och mig och se hur han har det och hur duktig han har blivit.

Min hästs bästa kompis är ett fullblod och han har oxå samma kämparglöd! Han gör allt för att göra sina ryttare nöjda och kan "jobba sönder sig" om man inte är uppmärksam...

Vad kul att höra att det går så bra för er! Kan tänka mig att han är fin, han vill ju bara göra vad man ber honom om. Verkligen kul att höra!!

åh,du känner ju oci,kunne önska ni kunde se honom i verklighet och inte kort,
han är vacker fin och glad,han kommer springande när jag ropar in han från betet,idag gnägga han åt mig och kom i lång trav.nått som gör mig leende.
oj,der hållt jag på att skriva förra ägarens namn,
jag kan inte tacka henne nog...
Oci är en drömhäst.
hemsidan kommer snart upp på nätet,vi jobbar med å få lagt upp en ny.

Gud vad roligt för dej. Jag visste att Oci skulle trivas.
Pussa honom från mej. vi saknar honom här nere.
Hoppas lyckan fortsätter! :)

han trivs kan jag lova.
nu håller jag på att förbereda honom för sommarbete i norge på ön jag kommer ifrån.
vi skall galoppa i vattnet,rida i skogen och på stranden och han skaqll få gå på en stor äng å beta med två andra hästar.
jag skall pussa han från dig och från hans förra ägare och skötare.

Fullblod ÄR intelligenta. Smartare än andra hästraser ;) Min fullblodskille skulle nog kunna vara med i Mensa :D
Allvarligt talat så rider jag en hel del andra hästar som inte är fullblod. Och det slår mig varje gång hur lyckligt lottad jag är som har en intelligent häst som vill lära sig och som lär sig snabbare än blixten. Ibland undrar jag hur sjutton han har lärt sig vissa saker, men han tycker det är så förbaskat kul att lära sig nya saker så man får ibland hindra honom från att gå för fort fram.

ah
samma syn och tanker har jag om min pålle.
då han lär sig så himla snabbt :D
jag är så glad att jag nu har hittat min " rätta " ras

Åh, det låter alldeles underbart! :eek: :love:
Nej, han hade inte kunnat komma till någon bättre. Härligt att se att det finns bra hästmänniskor här i världen :S Har tyvärr varit med om alltför många som är av den sämre sorten..
Jag blir glad att höra att han mår bra och trivs, ni verkar passa som handen i handsken. :)
Ha det så bra!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka