Galoppfattning!

M

minus

Jag har då ett litet problem, när jag ska fatta galopp (t.ex på en volt) så tappar jag ytterskänklen nästan alltid. Värre är det om man rider en lite latare häst som bara travar snabbare och snabbare vilket gör det svårare att sitta ner och fatta galoppen :confused: Vet inte riktigt hur jag ska göra? Har inte dålig balans egentligen har travat mycket utan stigbyglar men det funkar fortfarande dåligt med galoppen :angel:
Tacksam för hjälp!

Sv: Galoppfattning!

Är det verkligen ingen som har något tips? :confused:

En häst som travar snabbare och snabbare är inte lat. Gäller ditt problem bara en häst eller alla?

Universallösningen är ju alltid att rida för tränare.

När jag precis hade fått min häst så hade jag jätte svårt att fatta galopp på honom. Så istället för att fatta galopp från traven så fattade jag den från skritt eller halt.

Det gäller att träna på det varje dag;)

kolla in min blogg:love: Länk borttagen enligt bukefalos regler. /moderator

Senast ändrad av en moderator:

En häst som travar snabbare och snabbare är inte lat. Gäller ditt problem bara en häst eller alla?

Universallösningen är ju alltid att rida för tränare.

Jag rider på ridskola och har bara problem med en häst hittills, de andra fattar galopp utan problem, vet inte vad jag gör för fel :confused: Utan den hästen bara travar snabbare och snabbare vilket gör det svårare att sitta ner och fatta galoppen :mad:
Kanske ska tillägga att hästen har gått msv-dressyr, så den är utbildad och "kan sina grejer".

I så fall förstår hästen inte vad du menar och det är din ridlärares uppgift att hjälpa dig med kommunikationen.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: valy
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 772
Senast: banani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar