Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Carriie

Mitt varmblod travar oftast med bakbenen när vi galopperar därför håller vi på att tränar hennes galopp. När jag rider för min tränare säger hon att jag ska låta henne galoppera på och inte sitta och krama överdrivet i tyglarna. Och driva driva driva så hon ska få galoppera i ett ganska högt tempo så man inte sitter och bromsar in henne så hon ska lära sig innan man börjar korta galoppen. Hennes förra ägare säger att jag ska ska låta henne få mycke stöd i munnen och krama krama krama samtidigt som jag driver så att hon inte bara rusar som hon säger, så att hon ska korta upp galoppen och komma under sig med bakbenen. Hon är 11 år så hon så hennes förra ägare har alltid ridit så då hon hopptränade. Jag vet inte vad som är det bästa sättet för att förbättra hennes galopp, vad tycker ni?

Sv: Galoppen

Pröva att öka på långsidor och korta på lite på långsidor så att hon sträcker ut ur hörnen, de brukar hitta galoppen då:D

Det är inte galoppen i sig själv som stärker utan fattningarna, vill du stärka henne så gör en fattning, låt henne galoppera några steg, gör ett avbrott och få henne i balans igen, när hon är i balans gör en ny fattning o.s.v. Det får henne att samla sig mer på baken och överlag är de första galoppstegen i en bra riktig galopptakt istället för "traloppen".

Och man måste tillåta att det går fort ibland så man inte sitter och håller tillbaka dom för mycket, de måste lära sig att hitta balansen.

Longera och tömkör mycket e mitt tips....:)

Det har jag alltid gjort med dom varmblod jag har haft hemma för tillridning / utbildning....:)

//Domino_s

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 704
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat