Galopp-svansrörelse

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 840
O

overtyre

Häromdagen lät jag min häst springa runt i ridhuset för sig själv, och nu på sistone har hon blivit väldigt sprallig och oerhört mycket vigare i takt med att ridningen gått bättre och många av hennes låsningar lossnat. Och igår såg jag när hon galopperade att svansen liksom rörde sig upp och ner, typ som en pendel, i takt med galoppen. Och nu tänkte jag höra om det är bra eller av ondo, men det känns som det första, med tanke på att rörelsen i ryggen borde komma ut i svansen. :D

Sv: Galopp-svansrörelse

Det är bara bra, eller rättare sagt naturligt. Svansen ska svepa med i rörelsen. En annan sak är ju om den piskar med svansen, då är det ju tecken på obehag.

Liknande trådar

Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 136
Senast: Nahar
·
Hästmänniskan Hejsan, låångt.. Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden mer än att kanske få lite hjälp och råd angående hur jag ska göra åt...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 297
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
688
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 438
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka