T
Tiggertjejen
Red 5åringen ganska hårda dressyrpass Torsdag och Fredag, efter fredagens pass så hade han gallor på både fram. Satte på kylbalsam och imorse hade gallorna gått ner. Tänkte att idag ska han få vila då han i två dagar fått använda de muskler han inte användt förr. släppte ut honom i hagen och på kvällen när han kom in var han åter gallig fast i vänster fram så jag satte på honom stallindor över natten.
Han är lindad när jag rider och dessa dagarna har jag ridit i ridhuset, det är inte så stort så det har blivit mycket på volter, kan det påverka? Han har haft en inflammation i ena kotan förr ett bra tag sedan men är friskförklarad av vet, är det den som spökar igen? ska han ha lindor på natten också kanske?
Ge mig lite råd, inga påhopp!!!!
Han är lindad när jag rider och dessa dagarna har jag ridit i ridhuset, det är inte så stort så det har blivit mycket på volter, kan det påverka? Han har haft en inflammation i ena kotan förr ett bra tag sedan men är friskförklarad av vet, är det den som spökar igen? ska han ha lindor på natten också kanske?
Ge mig lite råd, inga påhopp!!!!