gallor????

lille skutt

Trådstartare
Min pålle har sedan jag köpte henne haft lite gallor på ena bakbenet ovanför kotan.
Hon fick i våras ett föl och under dräktighetstiden så blev gallan lite större men den är fortfarande mjuk. Vet. sa då till mig att de inte ville göra ngt. eftersom hon var dräktig.
Den brukar bli lite mindre under dagen när hon är ute och rör på sig samt om man lindar henne.
Det är bara det att jag tycker att den är lite väl stor nu, ser ut som en bula på ca 2cm i diam. Har prata med distriktsvet. som tycker att jag kan avvakta lite eftersom hon ger di och att det kan bero på detta? :confused:
Hur mkt. tror ni fodret kan påverka? Vad hade ni gjort????

Sv: gallor????

Lite gallor har nog många hästar. Min valack får det om han inte får vara ute tillräckligt (kan handla om någon timme för mkt inne) om du märker att hon mår bra ute i benen så försök ha henne ute så mycket det går. Det kan ju också vara en gammal skada typ en knöl eller nått?
Jag tycker inte du ska känna dig orolig alls.

Sv: gallor????

Jag är väl kanske lite för pjåkig men vill hellre vara ett steg före skadan :D Det sitter nog kvar sedan jag fick ta bort min andra pålle... :cry:
Vad jag vet så har hon inte varit skadad innan jag köpte henne då var hon 2år. Det är kanske lite därdör som jag oroar mig att hon är så pass ung :crazy:
När en vet. bes. gjordes så sa han inget om det utan som du gallor är det många som har...däremor så hade inre hennes hova skött perfekt så det ligger kanske lite i det? Nu är de ju ialla fall fina och välskötta :D :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: fridaxi
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
Hundhälsa Igår efter morgonpromenaden (kan inte svära på att det inte fanns där innan men tror inte det) upptäckte jag att ena bakbenet på hunden...
Svar
2
· Visningar
2 830
Senast: Lppp
·
Hundhälsa Min mamma och hennes jagande man har en finsk stövare hemma (en riktigt barnslig sådan..). Här om dagen var jag och hälsade på då jag...
Svar
9
· Visningar
5 862
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama