MiniLi

Trådstartare
min häst blir lätt jättetjock i sina ben.. och det går nästan aldrig helt över.. om hästarna av någon anledning inte får gå ut i hagen blir han tjock ända upp till haserna.. han äter krafft grund, ensilage och lite hö...
i mitt stall är det så att han som fodrar bestämmer hur mycket som hästarna ska äta och han har heller ingen uträknad foderstat.. personligen så tycker jag att min häst får för mycket ensilage, han har blivit lite tjock och så börjar jag fundera på om det är därför han är så tjock i benen???? kan det stämma?? läste oxå någon stans att dom kan bli så av att få olika mycket mat varje dag.. eftrsom att ensilaget eller höt inte vägs så blir det ju automatiskt så...

vad tror ni???
 
Det kan bero på fodret, han tål kanske inte att äta ensilage?

Eller att han har dålig blodcirkulation i sina ben. Kan hjälpa att använda stallbandage, då ökar genomströmningen till benen. Är hästen gammal?

Men ärligt talat, vad är det för konstigt stall du står i egt?? :confused: Skulle aldrig stalla upp mina hästar nånstans där jag inte själv fick bestämma vad dom skulle äta! :mad:
 
köp ikea-påsar o väg upp din pålles ensilage o ställ utanför boxen så vet du iaf hur mycket han får isig per dag...
 
han är 7 år...

jo men å andra sidan så e han som fodrar duktig.. men jag håller med om att det är konstigt... funderar på att flytta men vet inte riktigt...
 
det funkar inte riktigt så i vårt stall.. det skulle förmodligen bli ett himla liv...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: Angel
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 841
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 268
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 772
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp