Lilla_Gubben

Trådstartare
Min förra häst hade snustorra ben, så nu är jag lite fundersam över det här med gallor, då den nuvarande verkar vara lite pre-disponerad att ha sådana (är lite svagt gallig vid framkotorna hela tiden), ska man bekymra sig över dem? Han är inte halt eller öm och röntgades (för köp, u.a.) i februari.

Sv: gallor

Tror inte att det är någon fara! Jag har sett jättemånga hästar med det du beskriver! Det brukar gå ner lite grann vid motion...
Min är väldigt liiiite gallig i bakkotorna. De försvinner när han rids och han är också röntgad u.a. Vet har känt på dem och sagt att det inte är något konstigt! :)

Majoriteten av alla hästar är galliga, utan att det behöver vara något, som även ovastående skrivare skrev. Det är inget att oroa sig för så länge de inte är hårda eller expanderar på kort tid. :)

Min häst har också gallor på bakbenen, lite mer på det ena som en föjld av lymfangit. Testade med BoT stallbandage på nätterna, funkade jättebra! Men det blev besvärligt att linda på och av varje dag. Så jag fick tipset att massera med arnika varje dag och det har blivit otroligt mkt bättre!

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 800
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 671
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10