gallor på bakbenen

T

|>Takida<|

Hej!
det är så att min häst har ganska ofta lite gallor på bakbenen men nu har dom blivigt hårda, jag har Absolut ingen expert på sådant här då min förrra häst aldrig hade nått sånt. plus att det lossar torkade små skin bitar vid bak kotorna men pälsen är kvar men det är inga sår och han har inte ont där eller haltar.
vet inte vad jag skall göra. någon son känner igen det eller har tips vad jag skall göra. :bow:
pratade med en som är vetrinär och hon sa att jag kunde rida som vanligt, och att jag skullesmörja in det med helusan och spolade vatten på det så att det inte var svettigt, då jag alltid har benlindor.
 
Sv: gallor på bakbenen

Jag har fått lära mig att mjuka gallor är ingen fara men hådra gallor tyder på överansträngning, det kan leda till överben.
Dom vita skinnflagorna kommer från att du alltid lindar.
Jag hade en häst som jag oxå linda mycket, skinnflagorna kommer av att det blir fuktigt och då mår inte huden bra.:(
Som mjäll ungefär.
Det är bara att sluta linda ett tag så försvinner det.:banana:
 
Sv: gallor på bakbenen

;) jaha... tack så mycket... idag var faktist gallorna mjukare fast det berodde väll på att jag knappt ridigt senaste 2 dagarna så får väll hoppas att dom försvinner... :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej på er!! Jag har en äldre fullblods valack. Ibland, efter lite mer krävande pass får han gallor i bak kotorna. Jag har fått...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Toxid
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 635
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 158
Senast: Messy
·
M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 440
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Skötsel av utedass
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp