"galloppmuskel" övningar

panzy

Trådstartare
Vad kan man göra för övningar för att stärka de muskler hästen använder vid galopp, UTAN att galloppera???

Har en travare som förstår precis vad jag vill med galoppskänkeln, men han har svårt att bibehålla galoppen. tränar mkt galopp men vill även ha andra övningar för att stärka samma muskler...

Sv: "galloppmuskel" övningar

Träna galoppfattningar - bryt av innan hästen gör det - fatta galopp igen.
Stärk hästen med öppnor o slutor i skritt o trav. Ut i skogen o rid över stock o sten.

Håller med biffen, just galoppfattningarna är väldigt bra för att stärka galoppen.

Lycka till

Ullis

hoppa studs är super!
stärker på alla rätta ställena och är dessutom kul för både häst och ryttare!

det är bara ut i skogen, det tycker mitt varmblod är jättekul och galloperar som en tok, vilket han aldrig vill göra när vi rider i paddocken! han är en riktig LAT-IS

Öppnor och slutor i skritt och trav.
Galoppfattningar - gärna ur skritt och bara galoppera ett par steg åt gången. Hellre tre-fem bra steg med en bra avsaktning än tre-fem bra steg och två varv på volten i halvsken :D
Klättra brukar vara bra och cavalettiarbete...

problemet är att det inte blir halvsken utan det blir tvärstopp och bakutsprång....

galopperar som tokar i skogen gör vi redan =)

försöker jag korta så bryter han av...

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama