Gallig has

A

aenglah

Mitt sto är sprutad i knälederna bak och kotorna fram. Vilade 1.5 år. Böjdes utan anmärkning men har som sagt små pålagringar fram. Var väldigt stel.

Väldigt gallig efter vilan i alla ben. Satte igång henne med långa skritturer i sep.

Men stelheten i högerbak har inte försvunnit. Är i fullkondition och visar inte att hon har ont eller så. Men stelheten känns ordentligt i högergalopp.

Hade nu en ET på besök som menade på att hennes galliga has kunde vara orsaken?

Höll på med liniment i en veckas tid utan att den hände något. Inhandlade ett Back On Track hasskydd som jag har på från insläpp till morgon varje dag. Satte på det idag för första gången så vet inte om det kommer hjälpa.

Finns det något annat jag kan göra? Vill så hemskt gärna ha bort gallan nu. Har alltid trott att den var ofarlig då jag frågat många i stallet?

Sv: Gallig has

var på hasen sitter gallan? min kille har ju nyss blivit behandlad för knäledsinflammation båda bak. han är också lite smått gallig framförallt vid kotan båda bak, mest vänster & på utsidan av hasen vänster bak. jag har också hållt på med linement & grejjer, men utan framgång. för det vart mest detta som jag bekymmrade mej över på vetenärbesöket igår, att det skulle vara något där, men efter röntgen & massa undersökningar så hittade dom inget, utan hans gallor är 'ofarliga', men visst det är ju inte så kul att ha dom där. om jag har tur så försvinner dom med nya specialskor & behandling när han blir frisk från käledsinflammationen. men som sagt det känns skönt att ha kollat upp det. så det behöver inte vara något med din hästs gallor, men är man orolig så bör man göra som mej, kolla upp det, så vet man sen iallafall. tänkte på det att det är inte knäledsinflammationen som har kommit tillbaka tror du eller har han 'alltid' varit gallig i hasen?

berätta gärna hur det går med BoT hasskyddet. ;) lycka till!

Hon var redan gallig då när vi böjde henne.

I frambenen har hon aldrig varit så ren som hon är nu.

Men jag hör av mig om hur det går med BoT hasskyddet.
Om det funkar komemr jag och sprinag och köpa hela sortiementet :D

Har B&T hasskydd för "behandling av galla" och det är jättebra! Kan verkligen rekommendera sådan! Har gett örthopkok också mot gallor men det fungerade tyvärr inte på min pålle, men det kan ju vara värt att testa och att användas som komplement till hasskyddet. Arnika gel är också helt suveränt!

ok, intressant att höra hur det går. men om det fungerar så får du gärna spara lite av sortimentet till mej. ;)

Skulle också vilja höra hur det går med BoT skydden, eftersom min 2åriga grabb är mitt inne i en behandling av hasgalla.... Har haft ute vet. och han har nu behandlats med antiinflammatoriskt och smärtstillande....vi vill inte spruta honom i leden eftersom han är så pass ung.. Min vet. menar att det bästa man kan göra är att låta hästen vila i ett X antal månader...

Liknande trådar

Hästvård Min treåring (ja, nu är det ju nytt år...) opererades för OCD i båda haserna i höstas. Op gick bra på alla sätt, och - otroligt nog-...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: kotbullen
·
L
Hästvård Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Jag köpte min häst i maj -04, då var han ohalt men hade varit halt på HB i januari. Hur som...
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: Fladde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama