Gallergnagare - Kanin

M

Magrinette

Har två hermelinhonor hemma varav den ena har börjat gnaga på gallret så det skakar i hela lägenheten. Håller på att bli galen på henne, färgen på gallret är helt avgnagat.

De har både gnagpinnar och får grönsaker varje dag att gnaga på och givetvis pellets och fri tillgång till hö.

Någon som har något tips?

Sv: Gallergnagare - Kanin

Hur ofta får dom vistas utanför buren?

Vi öppnar buren när vi kommer hem från jobb vid fem sen får de vara ute till vi går och lägger oss vid elva.

Men hur gör man så hon får "roligare" i buren? Kan inte ha de ute när vi är hemma då vi bor i en etta med två katter också (som inte accepterar att dessa är små bebisar)

Vad finns det för sker som de kan tycka är kul?

Det är ju bara på nätterna...

*puttar*

provade att lägga in ännu fler pinnar i buren i går... ingen skillnad

hm, min lilla (4 mån) började göra så för ett tag sen när hon var ute i rasthagen, vilket nu även min äldre hane lärt sig! dom gör det inte hela tiden men periodvis.
och antagligen för att dom vill komma ut, brukar låta dom springa lösa ute ibland och det är väl den friheten dom vill ha!
ska bygga ut buren i dagarna och hopas att dom får annat att tänka på när den blir större.

du har inte möjlighet att låta dom ha ett eget rum nattetid?

Ge dom en liten äppelgren :D
Det brukar jag göra med mina kaniner, det tränar deras tänder och dom har något att sysselsätta sig med ;)

en äppelgren lr vilken gren som helst, är inget emot friheten...
anser dom nog, för grenar har dom mängder av, men vill dom ut så vil dom..;)

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711
Foder & Strö Fundering. Har två minisar här hemma. Båda är lösa i magen. Detta pga grovfodert. De går på fri tillgång och det är plastat hö. Den...
Svar
17
· Visningar
1 476
Senast: MaRomer
·
Hundhälsa Kort sammanfattat så blev vovven dålig i somras. Hon började klia sig som en galning och ena ögat började svullna upp. Vi åkte till...
Svar
18
· Visningar
3 612
Skola & Jobb Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag tänkte mig höra mig lite för hos er på Bukefalos. :) Jag är 22 år och bor hemma medan jag...
Svar
0
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka