Galler till bil med tröskel?

Red_Chili

Trådstartare
Jag är på jakt efter en bättre hundbil, men i vanlig ordning blir jag bara förtjust i bilar med tröskel i bagageutrymmet. Så, finns det gallergrindar som kan fungera ändå eller får jag ge upp och ta en bil jag inte tycker om?

Kolla med Jeppe eller Robust. Har en kompis som hade grindar i sin förra bil och den hade tröskel. Jag har bur från Robust i min Skoda Yeti som har tröskel.

@snorp och @Hyacinth, ni råkar inte ha bild på hur det ser ut där bak med buren osv?
Nu har jag visserligen lyckats hitta en annan bil att vara nyfiken på, en som inte har tröskel, men om jag visste att det gick att ordna något bra till tröskelbilar så hade jag nog vågat titta på fler bilar :)

Här är väl egentligen bara buren med. Kan ta en bättre bild imorgon om du vill.
nEsX4OO.jpg

På Jeppes sida finns bilder på bilar med grindar. BMW 1-serie har tröskel.
http://www.jeppe.com/grindar/grindbild.html

Finns väl också någon burmodell som har dörr som man skjuter i sidled istället för att öppna utåt. Kanske kan vara ett alternativ?

Jag är på jakt efter en bättre hundbil, men i vanlig ordning blir jag bara förtjust i bilar med tröskel i bagageutrymmet. Så, finns det gallergrindar som kan fungera ändå eller får jag ge upp och ta en bil jag inte tycker om?
Jag har Jeppes grindar och vi har rejäl tröskel i vår v40. Funkar fint! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka