Jag har haft körkort och jobbat som budchaufför i många år och kört otroligt många mil. Som jag skrev, hoppar djuret ut mitt framför bilen så ja då är det smått omöjligt att hinna väja, dock händer sådant väldigt sällan. Det gäller att ha koll på sidorna och och koll överallt så att man ser viltet, är det svårt att hålla koll så sänker jag farten och har hyfsad bromsberedskap hela tiden. Inte svårare än så. Dock händer olyckor ändå oavsett hur noga man är.
Jag kommer aldrig hålla med om att en ägare ska stå för kostnader när ägaren inte ens är med hästen och kan påverka. Har hästen på något sätt kommit lös och är rädd så är det förmodligen av en olycka eller ett tråkigt misstag och det ska inte ägaren belastas för, det är sådant som händer i livet. Det är sådant man får räkna med som bilförare att sådant kan hända, är man så rädd att behöva betala en självrisk så har man inte på vägen att göra alls tycker jag. Det är en risk att sätta sig och köra bil då det kan komma upp saker på vägen av misstag.