Lisa2014
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte spark då hon går själv. Får röntga henne på måndag och se angående lös benbit. Får de liknande svullnader då likt den hon har?Fått en spark i hagen?
Annars kan ju en galla eller svullnad vara tecken på lös benbit.
Tror inte spark då hon går själv. Får röntga henne på måndag och se angående lös benbit. Får de liknande svullnader då likt den hon har?
Aha ok. Ingen häst som kunnat nå henne heller? Kan tyvärr inte se bilden så kan inte svara på den frågan. Är hästen halt? Den kan kanske ha gått omkull i hagen också. Vissa hästar lyckas tyvärr med allt..
Bra förtydligande! Nej, bara hasenDu skriver has/knä. Är hon svullen från hasen ända upp på knät?
Smörj in med liniment och massera. Jag använder Sasco aloe Vera rub ifrån Svensk hälsokost. Den är antiinflammatorisk och väldigt bra. Fast inte istället för röntgen.
Menar du värmande liniment på en ev färsk skada? Själv så kyler jag nya och värmer gamla. Väldigt försiktig då värme öppnar och ökar på blodflödet medan kyla får det att avstanna..
Håller med! Och som tillägg: det är inte lämpligt att massera när man inte vet vad det är för svullnad. Är det en akut skada på mjukdelar ska den ju inte masseras hur som helst.
Menar du värmande liniment på en ev färsk skada? Själv så kyler jag nya och värmer gamla. Väldigt försiktig då värme öppnar och ökar på blodflödet medan kyla får det att avstanna..
Vi var på klinik som ultraljudade och röntgade hasen UA som skönt var! Gallan har nu gått ner men skönt att veta att det inte fanns några konstigheter!Vad hände hos veterinären?