Galla på frambenet med puls

Joyride

Trådstartare
Märkte att min häst har fått en galla på ena frambenet här om dagen, vet inte hur länge han haft det då han har mycket hovskägg.
I alla fall så har jag ridit och tycker väl han känns ok, men i går hade han puls i det efter ritt.

Vad gör, ringa vet eller vila. Något som var med om detta?

Troligen en vrickning, är hästen inte halt så hade jag skrittat. Går inte pulsen ner inom 1 v så hade jag utrett det på klinik.

Är inte hästen halt så hade jag låtit den ha hagvila och skritta på hårt underlag och avvaktat ett par dagar. Antagligen tillfällig överansträgning bara som förhoppningsvis bara behöver lite vila.

Galla nertill mot kronranden eller någon annanstans?

Min häst blev lite gallig och tjock vid yttre senan. Han togs till veterinär (av andra skäl) och veterinären anmärkte inte ens det. Hon tyckte att det var ingen ide att kolla på just nu och såg inte allvarligt ut, troligtvis ett slag i hagen. Han var inte varm eller halt. Det tog lång tid innan det tjocka la sig (säkert två månader) men fräsch och reds ändå (han var halt av andra problem så i samband med det så vilade han två veckor och skrittades sen och hade långsam igångsättning men tror inte det hade spelat roll?).

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
8
· Visningar
537
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Kilauea
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
525
Senast: CarEr
·
Kropp & Själ Jag går hos en psykolog på grund av bland annat ångest och har fått i "läxa" att göra avslappningsövningar/ guidad meditation några...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18