Galen bock!!

F

froggy

Vi har en riktigt liten galen bock hemma på gården. Han är 8 månader och väldigt busig. Just nu går han och stångar på allt och alla. Och jag kan säga att det gör riktigt ont när han kommer med dom där hårda hornen tryckandes in i benen.
Men han är ej kastrerad, så jag tänkte på om det kanske va därför han är så galen som han är. Någon som vet något om detta?
Isåfall är kastrering på G snart då vi samtidigt ska kastrera ett annat djur.

Sv: Galen bock!!

så enkelt är det inte för oss. vi har visat han vem som bestämmer, men då blir han bara argare och ibland stångar han omkull en.
han har till och med stångat så pass hårt att en vuxen karl har fått stora blåmärken på armarna.. :crazy:
när vi ska ge honom mat är han galnarna är någonsin.
hur ska man göra??!!:crazy:

Sv: Galen bock!!

så enkelt är det inte för oss. vi har visat han vem som bestämmer, men då blir han bara argare och ibland stångar han omkull en.
han har till och med stångat så pass hårt att en vuxen karl har fått stora blåmärken på armarna.. :crazy:
när vi ska ge honom mat är han galnarna är någonsin.
hur ska man göra??!!:crazy:
Inte trycka, knuffa, slå tillbaka i pannan och inte vänta tills han blir större. Huva mig!

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 310
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Sasse
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 824
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 324
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?