Gagg el Gogg?!!

Favina

Trådstartare
Vad är det? Ett bett eller hjälptyglar, har aldrig hört det förut! Finns det någon bild hur det ser ut och vad gör den för nytta?

Kram Favina :bump:

Gogue - en hjälptygel som används främst vid longering.http://www.equalityline.se/hi-bilder/AE46S(1).jpg
Gag- ett bett där det löper remmar genom bettringarna, man fäster sidostykcet i remmens början och tygeln i remmens slut, så när du tar i tygelns så trycker det ner nacken på hästen mer eller mindre.. hittade tyvärr ingen bild på det..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 881
Senast: Amha
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka