Gaffeln i höger eller vänster hand?

Av någon anledning har jag alltid hållit besticken "rätt" trots att jag är vänsterhänt. Alltså gaffel i vänster och kniv i höger. Men jag skulle inte kunna äta med varken enbart gaffel eller sked med höger hand. Då kommer maten hamna "all over the place". :crazy:

Samma här! :D Haha, tänk att försöka äta soppa med höger hand! :nailbiting:
 
Jag är en mardröm vid bordsdukning, för jag har ingen aning om vad som är höger och vänster.
Det är alltid 50-50, fram till det ögonblick jag sträcker fram handen framför mig, och säger Goddag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 895
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp