Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Skulle vara tacksam om någon kunde förklara vad det innebär. Har aldrig riktigt förstått!
/Niggi
-------------
"Dream as you'll live forever, live as you'll die today" "Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
Det är en tävlingsform som mer går ut på att visa hästen från dess bästa sida så små missar som enstaka taktfel gör inte så mkt. Man bedömer även form och vilja som enskilda poäng. Sen har du 3,5 varv till ditt förfogande och får välja hur du ska fördela gångarterna, fast du ska visa varje gångart i minst ett halvt varv.
Så du kan tex rida in, rida två varv, ta en snabb galopp rakt fram på passbanan, byta varv och fortsätta in på ovalbanan i andra varvet.
En av våra mer kända ungdomsryttare svarade en gång på frågan om varför h*n gillade Gaedingakeppni: "Tja det är liksom inte lika seriöst - mer skoj bara!"
Jo, det tänker jag nog vara, får passa på ju! Grejen e att vi har mösspåtagning samma dag (studentengrejs ju... ) Men jag tror faktiskt jag ska prioritera tävlingen ;D
Hästhantering Nu har jag inte läst tråden jättenoga, så ber om ursäkt om jag missat något. Tyckte mig se någonstans att hon verkar gå ensam. Kan hon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.