Gaedingakeppni

CallMeAce

Trådstartare
Hjälp mig nu :D
Har försökt finna svar på olika sidor men inte lyckats.
Finns det lätta och öppna klasser i gaedingakeppni likt fipo-klasserna?
Eller tävlar alla mot alla?
Får man då ha stångbett alltid om man vill när man ska tävla detta?

Ska ev starta en sådan tävling och känner mig lite vilsen :D

Sv: Gaedingakeppni

Ingen öppen eller lätt klass i regel, sedan kan arrangören iofs anordna det ändå typ lätt, öppen, och elit. Det har hänt. Utrustningkraven får man då titta på, många arrangörer väljer att tillämpa FIPO regler vid dessa tillfällen gällande utrustning, alltså anmäler man sig till en lätt klass så gäller de regler för bett som i FIPO,

Dessa tävlingar är i regel inofficiella, ligger de däremot ute som officiell så tävlar alla mot alla och man kan alltså rida med stångbett då.

Sv: Gaedingakeppni

HJÄLP!

Vad behöver man för licens för Gaedinga SM-kvalet??
Sen har jag hört att man inte får ha spö men det står ingenting om det någonstans som jag kan hitta, bara att man följer FIPOs regler.

Tacksam för hjälp!

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 012
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka