Gädda som kattmat?

K

kent

Vår katt älskar gädda och äter det mycket gärna. Påverkar det katten negativt i det långa loppet? Tänker på ev. miljögifter och matsmältningsbesvär m m, vi tycker att det verkar som om hon blir hård i magen....:bump:

Sv: Gädda som kattmat?

Jag är inne på din linje vad gäller miljögifter. Sambon fick upp gammelgäddan på typ 10 kilo. Det var massor med kött, men jag avstod faktiskt från att ge. Yngre, små gäddor borde i så fall vara mindre risk med. De har ju inte varit i drift så länge, så att säga och har inte hunnit lagra på sig för mycket skit. Maten vi ger till djuren och även det vi själva äter innehåller ju nuförtiden mer eller mindre miljögifter, kan man anta. Men insjöfisk och den från Östersjön bör inte ges för mycket av.

Vet inte huruvida just gädda påverkar katten i magen men kokt fisk får väl generellt anses som skonkost.

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 706
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
1 450
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama