MittNyaJag

Trådstartare
Jag läcker!
Det kliade på ena tutten så jag kliade.
Och blev blöt om handen!
Det kommer klar och "ibland" lite gul vätska ur båda brösten om man klämmer lite på dem (och det fick jag ju så klart lov att göra... :angel:). Är det bara en förkontroll att det fungerar eller vad är det frågan om? Jag tror minsann jag måste googla lite... :)

Jag vet ju att små barn dricker mjölk och att mjölken ska komma från mina boobisar men det är faktiskt lite läskigt! väldigt, väldigt häftigt, men läskigt.

Ville bara upplysa er om det... :angel::cool:

Sv: Gaah!

Tack för informationen! ;)

Det är vanligt att man börjar läcka råmjölk under graviditeten, vissa mer andra mindre. :)

:D
Varsegod!
Visste väl att ni skulle uppskatta det. ;)

Jo, det vet jag ju egentligen. Men det har nog varit en sån grej att "Det händer inte mig."
Haha, man kan leva länge på hoppet. :D

Tur det inte började förrens idag, hade det hållt på igår hade jag ju läckt grädde. *ansträngande ridpass* :)

Jag har haft genomskinlig vätska som kommit om jag tryckt på brösten ganska länge nu. Senaste veckan har det även varit lite gult och mer trögflytande. Jag tycker det är häftigt och kan inte låta bli att trycka lite :angel: Men imorse upptäckte jag att det var lite blött på nattlinnet, ska jag behöva tejpa fast bomull på bröstvårtorna nu när jag sover? :D

Hehe, vad skönt att höra. :angel:

Fast jag har knappt kunnat sova i natt av just den anledningen, tänk om det läcker när jag sover så det blir blött i sängen?! Jag har klarat mig dock. :)

Jajamen, nu blir det storkonsumtion på bomullsrondeller och eltejp. ;):D

välkommen till klubben ;) du är inte ensam. tänkte mest redan???:eek: när det hände mig första gången.(i v 20).

Kan väl vara skönt att veta att det finns ett förråd när bebisen kommer :p. Köp vanliga ammningsinlägg på ICA och hitta en bra BH att sova i. Om du ändå skall köpa en ny så ta en för ammning - dom är sköna. Lycka till!

Jag började läcka fem månader före BF. Det jag fick höra var att man inte skulle klämma fram för mycket, det är ju råmjölk som kommer och du vill inte att mjölkproduktionen sätter igång på riktigt. :) Och när det kommer så lite som det gör innan kan man använda samma amningsinlägg länge, de blir ju aldrig "blöta" som de blir sedan. :)

Skulle satsa på ett vanligt linne att sova i som du lägger fast amningsiläggen i, bekvämare än BH. :)

Önskar att jag också hade läckt innan bebben kom... Det tog nästan en vecka innan min mjölk kom igång ordentligt, gissa om han var hungrig då! Fick bara i sig små mängder åt gången de första dagarna (han hade heller ingen som helst teknik för det här med att amma :) )

Min kropp ångrade sig visst, för nu kommer det typ ingenting. :)
Någon mikroskopisk genomskinlig droppe om man provocerar tuttarna... men som mammas säger så känns det ju inte som att man ska klämma hur mycket som helst, mjölken ska ju inte användas än på länge.
Skönt på sätt och vis dock att man sett att det kan komma någo så man "vet"att det fungerar. :)

Jag har också läckt till och från under graviditeten. Första gången var väldigt tidigt, v 15-16 eller något sådant, men sen höll det igen fram till v 25 eller något sådant om jag inte minns fel. Jag läcker mest om jag inte har BH på mig och bara har någon löst sittande t-shirt, eller när jag sover. Det är inga mängder, så det är inget större problem =)

Om du inte vill läcka så kläm inte på brösten!

//Julia

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 328
Senast: regina11
·
Kropp & Själ Var med om något konstigt för några dagar sedan. Träffade mitt kk som hade köpt sugproppar till brösten, haha och lekte med de. Sen blir...
Svar
14
· Visningar
3 611
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Mjölk och mjölk vet jag inte, drickbart är det iaf inte så mycket vet jag. För ett tag sedan hittade jag små gröna fläckar i min vita bh...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Nethril
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka