P
potion
Nu har hon kommit på nåt nytt, lilltjejen... Knuffa upp vattenflaskan och släpp ner den igen.. Kachong! Hela buren skallrar (och själv vaknar jag med ett ryck). Jag köpte en stor sån där plastbur för att hon inte skulle gnaga på gallret, så nu har hon (efter två månader) kommit på hur man bäst stör nattsömnen (och matron) för matte... *suck*
Varför gör hon så? Och, mer viktigt, hur tusan får jag henne att sluta?
Jag vill inte belöna henne med att ta upp henne när hon håller på, så jag brukar ta upp henne när hon håller på med annat (dvs är tyst och snäll), men det verkar inte funka det heller..
Hon är bara ett år och jag vill inte ha det så här i två år till.. *suck*
Hon får komma ut / upp nästan varje dag, får frukt/grönt, barnmat, pellets och färskt vatten. Funderar på om hon har överskottsenergi, för när jag släpper henne på golvet så kryper hon gärna upp i famnen på mig och börjar "boa".. Fattar noll... Så gjorde inte förra hamstern...
Nån som har nåt tips, idé?
Mycket tacksam för hjälp, för nu börjar sömnbristen bli outhärdlig....
Varför gör hon så? Och, mer viktigt, hur tusan får jag henne att sluta?
Jag vill inte belöna henne med att ta upp henne när hon håller på, så jag brukar ta upp henne när hon håller på med annat (dvs är tyst och snäll), men det verkar inte funka det heller..
Hon är bara ett år och jag vill inte ha det så här i två år till.. *suck*
Hon får komma ut / upp nästan varje dag, får frukt/grönt, barnmat, pellets och färskt vatten. Funderar på om hon har överskottsenergi, för när jag släpper henne på golvet så kryper hon gärna upp i famnen på mig och börjar "boa".. Fattar noll... Så gjorde inte förra hamstern...
Nån som har nåt tips, idé?
Mycket tacksam för hjälp, för nu börjar sömnbristen bli outhärdlig....