alextheasparagus
Trådstartare
Hej! Vid vårt stall finns inte så mycket ridvägar, det finns en skog och det är mest stigar av varierande storlek. Det finns en anlagd grusväg som går genom hela skogen som är helt ny, och på den kan man rida till mer ridbara områden som tidigare varit otillgängliga för oss. Men, den här vägen går över en stor mosse och där har de byggt en typ, flytande bro. Den är inte pålad så vi får inte rida där, även om vi gjorde det i början innan de sa till att vi inte får. Det finns en liten stig som man kan ta för att komma runt bron, men den korsar en bäck som min häst VÄGRAR att gå över. Hon har hoppat över den från andra hållet en gång (då hade jag gått över på bron och sedan vänt för att ta stigen tillbaka) men från stallet går det inte, inte ens om jag hoppar av. Vill ta med någon annan med en mindre mesig häst någon gång men jag rider typ alltid ensam och det är svårt att få till något. Likadant är det på en annan stig som i övrigt är jättefin, där det finns en bro över en större bäck samt ett vadställe. Just den bron vågar jag inte rida på så mitt alternativ är vadstället... Hur kan jag öva på det?
Min andra fråga handlar om broar. Markerna häromkring är väldigt blöta och det är väldigt mycket spänger och småbroar överallt som kan vara svåra att undvika. Spängerna vågar jag inte gå på, men hur är det med små broar? Det är små broar över bäckar, typ 1-2 m långa och någon meter breda med tvärsgående brädor. Hästen skulle säkert gå över om jag bad henne men jag är skiträdd för att bron ska gå sönder. Vågar ni gå över broar eller hur gör ni?
Min andra fråga handlar om broar. Markerna häromkring är väldigt blöta och det är väldigt mycket spänger och småbroar överallt som kan vara svåra att undvika. Spängerna vågar jag inte gå på, men hur är det med små broar? Det är små broar över bäckar, typ 1-2 m långa och någon meter breda med tvärsgående brädor. Hästen skulle säkert gå över om jag bad henne men jag är skiträdd för att bron ska gå sönder. Vågar ni gå över broar eller hur gör ni?