Gå och rösta i kyrkovalet!

Ja, det vore trist om det positiva arbete som Svenska Kyrkan gjort länge för flyktingar befläckas av den xenofobi, misogyni och det medmänniskohat som SD står för.

Tror du till exempel att det blir några fackeltåg för utvisningshotade afghaner om SD sitter i majoritet i alla beslutande organ i kyrkan?
Det är ju rätt intressant, att S som har majoritet i många kyrkoråd och därmed går med i fackeltåg , i regeringsställning bedriver en politik som just dessa fackeltåg protesterar mot...är det inte då lite som att tala med kluven tunga?
 
Som sagt - du skulle gått med, lagt en röst och gått ur precis som sdfolket gör istället för att förfära dig så jädra mycket i en tråd på buke genom att styra oss andra.
Styra andra?? :confused:

Märklig inställning. Så jag kan inte argumentera utan att styra? Hur lever du egentligen? Får ingen ha en åsikt utan att du säger att man försöker styra andra?
 
Det är ju rätt intressant, att S som har majoritet i många kyrkoråd och därmed går med i fackeltåg , i regeringsställning bedriver en politik som just dessa fackeltåg protesterar mot...är det inte då lite som att tala med kluven tunga?

Tja, en röst på Annie är en röst på Stefan det har ju visat sig under våren. S lockrop verkar både C och L vara mycket intresserade av. Inte mycket borgelighet kvar hos de partierna.
 
Styra andra?? :confused:

Märklig inställning. Så jag kan inte argumentera utan att styra? Hur lever du egentligen? Får ingen ha en åsikt utan att du säger att man försöker styra andra?
Du argumenterar ju inte, du har ju knappt skrivit några inlägg i hela diskussionen, bara talat om att det minsann finns starka mörka krafter (har du ens läst de mer konservativa kandidaternas program?) och bett folk röstat på ett visst sätt - de inlägg du har gjort är uteslutande hur fel det är att rösta på sd, inte någon diskussion eller argumentation. Du försöker påverka och styra. Jag är inte den enda som tycker det. Sedan kan du i sakfrågan ha rätt. Hade du gjort som många SD folk troligen gjort hade du själv kunnat påverka, men försök inte påverka mig hur jag ska rösta i en organisation du inte är medlem i och tycker folk som är troende har vanföreställningar.
 
""Det är ren rasism att låta horder av barbarer ta över och våldföra sig på vårt vackra land."
Här är hatet, rasismen och aggressiviteten från SD-kandidater i kyrkovalet.
Expressen har – tillsammans med Expo – kartlagt kyrkopolitikerna som engagerat sig i högerextrema grupper, attackerat Prideparaden, hyllat Hitler och skrivit om att "släcka Mona Muslim".
– Vi har horder av barbarer i landet, säger SD-kandidaten Eva Wensbo som skrivit anonymt på hatsajten Avpixlat."

http://www.expressen.se/nyheter/hatarna-som-vill-styra-kyrkan/
 
""Det är ren rasism att låta horder av barbarer ta över och våldföra sig på vårt vackra land."
Här är hatet, rasismen och aggressiviteten från SD-kandidater i kyrkovalet.
Expressen har – tillsammans med Expo – kartlagt kyrkopolitikerna som engagerat sig i högerextrema grupper, attackerat Prideparaden, hyllat Hitler och skrivit om att "släcka Mona Muslim".
– Vi har horder av barbarer i landet, säger SD-kandidaten Eva Wensbo som skrivit anonymt på hatsajten Avpixlat."

http://www.expressen.se/nyheter/hatarna-som-vill-styra-kyrkan/
Man kan nog omformulera det lite. Så det låter lite mer anständigt.
- Vi accepterar inte att vårt sätt att leva ska påverkas negativt av människor som flyttar in till vårt land.
Asyl, dvs icke permanent uppehållstillstånd ska beviljas enligt de bestämmelser som riksdag och internationella avtal fastställer.

De som kommer ska följa våra lagar för att kvalificera sig till ett uppehållstillstånd som är permanent. Detta kan erhållas efter 3 år, ut att ha blivit lagförd för brott över en viss nivå.
De som sedan vill ha Svenskt medborgarskap ska efter att ha haft permanent uppehållstillstånd i 7 år utan att ha blivit lagförda för brott över en viss nivå få den möjligheten.


Presenterar man detta för folk på staden så lär nog en majoritet anse det helt ok.
 
Senast ändrad:
""Det är ren rasism att låta horder av barbarer ta över och våldföra sig på vårt vackra land."
Här är hatet, rasismen och aggressiviteten från SD-kandidater i kyrkovalet.
Expressen har – tillsammans med Expo – kartlagt kyrkopolitikerna som engagerat sig i högerextrema grupper, attackerat Prideparaden, hyllat Hitler och skrivit om att "släcka Mona Muslim".
– Vi har horder av barbarer i landet, säger SD-kandidaten Eva Wensbo som skrivit anonymt på hatsajten Avpixlat."

http://www.expressen.se/nyheter/hatarna-som-vill-styra-kyrkan/
Varför spamma? (Länken är delad - liksom dig utan diskussion, för bara ett par inlägg sedan).
 
Vill du leka med halmgubbar får du leta reda på någon annan, om det mot förmodan finns någon som nappar.
Jag drar den slutsatsen på ditt agerande. Det är förbaskat mycket vanligare att du "delar" ngn åsikt från tidningar eller tidskrifter istället för att framföra egnen åsikt.

Men det är ju min åsikt. ;)
Fram till min kommentar hade du 3 inlägg och tre delade inlägg från tidningar så....
 
Senast ändrad:
Om nu SD mot förmodan skulle vinna kyrkoval efter kyrkoval bör vi påminna dem om att värna vårt kulturarv, och i det också Bibelns ord:

Tredje Moseboken 19:33-34
”Om en främling bor hos dig i ert land, så skall ni inte förtrycka honom.
Främlingen som bor hos er skall ni behandla som en infödd ibland er. Du skall älska honom som dig själv, för ni var ju själva främlingar i Egyptens land."
 
Brukar aldrig bry mig om att rösta i kyrkovalet men känner spontant att i år måste jag. Blir rädd när jag läser om den politik som vissa partier som kandiderar driver. Aborträtt, bistånd, samkönat äktenskap, 'älska din nästa såsom dig själv' tolerans, verkar nu vara under hot. Och ja tanken på att svenska kyrkan som värnar om medmänsklighet och tolerans ska förändras gör mig rädd.

Varför kan man inte vara kristen och vara kristen. Läsa bibeln och ffa vad Jesus predikar och leva därefter?
 
Brukar aldrig bry mig om att rösta i kyrkovalet men känner spontant att i år måste jag. Blir rädd när jag läser om den politik som vissa partier som kandiderar driver. Aborträtt, bistånd, samkönat äktenskap, 'älska din nästa såsom dig själv' tolerans, verkar nu vara under hot. Och ja tanken på att svenska kyrkan som värnar om medmänsklighet och tolerans ska förändras gör mig rädd.

Varför kan man inte vara kristen och vara kristen. Läsa bibeln och ffa vad Jesus predikar och leva därefter?
Jag håller med både dig och @Jeffery men det är ju det som är grejen - det här är ju inga nya idéer för SD. Jag skulle snarare säga att SD har ganska tama idéer om man jämför med andra kandidater. Och när jag har jobbat med kyrkan och deras bistånd till MÖ kan jag konstatera att främlingsfientligheten mot ffa muslimer är stark. Även inom höga kretsar. Jag ser ju i så fall hellre SD tar plats än flera andra gamla stofiler som har stor makt idag.

Nåväl. Hittade faktiskt en öppen lokal på väg till flygplatsen så nu är det röstat. Men det stör mig så in i helvete att det finns folk som startar trådar om hur det ska röstas och sedan inte vill ta diskussionen själv och som hävdar att alla som är med i kyrkan lider av vanföreställningar. Då är man rätt intolerant och själv anser jag (ingen idé att tagga personen då hon aldrig svarar i den här tråden förutom när hon själv delar länkar om hur man ska rösta rätt)
 
Om nu SD mot förmodan skulle vinna kyrkoval efter kyrkoval bör vi påminna dem om att värna vårt kulturarv, och i det också Bibelns ord:

Tredje Moseboken 19:33-34
”Om en främling bor hos dig i ert land, så skall ni inte förtrycka honom.
Främlingen som bor hos er skall ni behandla som en infödd ibland er. Du skall älska honom som dig själv, för ni var ju själva främlingar i Egyptens land."

Det du citerar gäller inte i allmänhet utan för Guds utvalda folk, judarna. Du vet väl om att Gud gör skillnad på folk och folk? Tror du att jag får ta en svenskfödd som slav enligt Bibeln? Nej då måste det vara en utlänning.
 
Ska ärligen säga att jag inte vågar rösta i kyrkovalet, för jag är för dåligt insatt. Jag gillar det inte, att få välja är en av våra viktigaste funktioner i samhället.

Men jag vet också att en felröst ställer till med mycket skada, de kommer gärna i flock.
 
Ska ärligen säga att jag inte vågar rösta i kyrkovalet, för jag är för dåligt insatt. Jag gillar det inte, att få välja är en av våra viktigaste funktioner i samhället.

Men jag vet också att en felröst ställer till med mycket skada, de kommer gärna i flock.
Lägger man sin röst på något av de äldre, respektabla riksdagspartierna är mycket vunnet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp