Gå-/löpband hemma

Zpunk

Trådstartare
Jag är just nu skadad och kan inte vara i stallet eller på gymmet = vardagsmotionen är kaputt. Försöker gå en del promenader istället men om det regnar så blir det inte av, jag klurar därför om jag skulle ta tag i att investera i ett enklare gå-/löpband att ha hemma. Jag har tänkt på det tidigare under vinterhalvåret då jag dessutom är mörkrädd och definitivt inte kommer ut ur lägenheten för promenad efter jobbet.

Någon som har hemma? Använder du det? Eller var det bra i början och står nu och samlar damm någonstans?
 
Jag har inte nu. Jag sålde IOM att jag tyckte det var så erbarmeligt tråkigt att det mest bara stod där.
Men alla är vi väl olika. Kanske funkar fint för dig.
Jag insåg att jag hellre stack ut och sprang även i regn hellre än använde det där. Men jag kunde ibland använda det vintertid iaf IOM att min astma blir arg om jag springer ute vintertid.
 
Jag är just nu skadad och kan inte vara i stallet eller på gymmet = vardagsmotionen är kaputt. Försöker gå en del promenader istället men om det regnar så blir det inte av, jag klurar därför om jag skulle ta tag i att investera i ett enklare gå-/löpband att ha hemma. Jag har tänkt på det tidigare under vinterhalvåret då jag dessutom är mörkrädd och definitivt inte kommer ut ur lägenheten för promenad efter jobbet.

Någon som har hemma? Använder du det? Eller var det bra i början och står nu och samlar damm någonstans?
Inte ett gå-/löpband, men jag har en crosstrainer. Delar av tiden står den definitivt och samlar damm, men den är smidig att ha t.ex. vintertid när jag tycker det är för halt ute (eller inte springvänligt av andra anledningar), när det är lite för varmt ute för att jag ska vilja träna utomhus etc. Någon vinter använde jag den väldigt mycket, när jag kollade på någon serie.

Annars, om det är bra väder, föredrar jag att vara ute och ta med något av djuren.
 
Vi har ett hemma som används :). Jag vill inte springa ute när det är kallt, känns inte bra för halsen.
Min fästman trodde inte att han skulle vilja använda det, men han fastnade direkt han också.
Vi köpte det beg för 2' så det har absolut snart betalt sig, fast vi mest åker skidor på vintern och springer lite mindre.
 
Jag hade ett gåband för några år sedan. Gillade det inte alls, lyckades inte få till en naturlig gång på det, men hade kanske blivit bättre om jag använt det mera. Eller om det varit en dyrare och bättre modell, min var väldigt basic.

Nu har jag en crosstrainer som används mycket sporadiskt, men trivs bättre med den. Måste dock stå framför tv:n så jag kan titta på något när jag tränar, annars skulle jag inte göra det.
 
Använder mitt band rätt flitigt ändå. Gillar inte när folk tittar på mig så hemma passar bra. Har mitt framför tvn och kollar serier eller typ virtual walks på youtube.
 
Vi har, ett utan ställning runt så det är bara platt liksom. Kostade runt 7k. Används mest vintertid, vill inte gå ute när det är mörkt/kallt. Just nu står det i förrådet eftersom vi bygger om hemma. Men i typ sep får det flytta in igen.
 
Jag är just nu skadad och kan inte vara i stallet eller på gymmet = vardagsmotionen är kaputt. Försöker gå en del promenader istället men om det regnar så blir det inte av, jag klurar därför om jag skulle ta tag i att investera i ett enklare gå-/löpband att ha hemma. Jag har tänkt på det tidigare under vinterhalvåret då jag dessutom är mörkrädd och definitivt inte kommer ut ur lägenheten för promenad efter jobbet.

Någon som har hemma? Använder du det? Eller var det bra i början och står nu och samlar damm någonstans?

Jag har och använder i perioder mycket. Speciellt vid dåligt väder. Jobbar ute (stall) så när jag kommer hem från jobbet är jag inte alltid sugen på att ge mig ut i kyla/regnrusk 😅

Jag sätter på det framför tvn och kollar serie/film så tänker inte ens på att jag går 🤷‍♀️

Joggar även på det framförallt under vintern.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 900
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 700
Senast: EmmaW
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 964
Senast: Lotus
·
Övr. Hund Jag har kommit fram till att jag faktiskt gillar att gå ut med hunden!:eek: Missförstå mig rätt nu, innan Izor kom in i vårt liv rörde...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Vaccan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp