gå banan?

M

Martina_85

jag vet...jag har många frågor :angel: Hur långt innan första start brukar man kunna gå banan?

Sv: gå banan?

En halvtimme innan ungefär har det varit när jag tävlade i hoppning. Beror väl vad det är för tävling och klass också kanske.

Är det första klassen på morgonen så brukar banan stå öppen när man kommer dit. Normalt annars när det är en klass "mitt i" så brukar banan vara öppen en kvart innan klassen börjar, innan unghästavdelningen så brukar man få knata banan när de gamla har prisutdelning alltså oftast inte lika lång tid öppen.

Tillägg: En halvtimme skrev jag, då tänkte jag på första klassen på dagen, sen har det varit en kvart mellan klasserna, precis som gylle skrev! :)

hej..
Det är olika. Man brukar få gå banan när någon klass är slut. Men det beror på hur stora tävlinar du tävlar. men jag brukar gå banan direkt när jag kommer till tävlingsplatsen.

Olika från tävling till tävling. På ponny finns det ibland möjlighet att gå banan även mellan de olika kategorierna. En kvart är nog det vanligaste. ;)

15-30 min typ . Men om du startar bland dom första se till att vara där så att du hinner gå banan minst två ggr o ändå hinna rida fram ordentligt;)

Det är nog vanligtvis runt 20 minuter du har på din att gå banan.
Startar du första klassen på morgonen så brukar banan öppna ungefär samtidigt som sekretariatet.

Startar du först så se till att vara där i god tid så att du hinner gå banan och rida fram ordentligt innan din start.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
710
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 925
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar