Gå banan i Aachen!

Sv: Gå banan i Aachen!

Fin bana! Såg inte så jättesvår ut, men svårt att avgöra på datorn...kul att avsluta inne på arenan, inför massa publik! :)

Nej, det var endel hinder som var lite knökiga, kommer ihåg att vattnet ställde till lite problem förut, och sen dom två häckarna.. men det är ju som sagt svårt att avgöra!

Det brukar sändas! Ridsports hemsida ligger nere för tillfället, men kolla där sen!

Tyckte den såg rätt svår ut faktiskt :crazy: Många knepiga linjer och många nerhopp med spets al smalhinder. Många vattenhinder.

Cool avslutning

Ja det är svårt! Dom där smala jävlarna som kommer hela tiden! I början ser den enkel ut, men sen! Då kommer massa linjer och smalhinder och vatten och allt! Det var väl på ett vattenhinder som Pantsuus häst slog i ordentligt förra året?

Karuso snubblade i ett upphopp ur vatten om jag inte minns helt fel, vek typ benet under sig & blev blockhalt i ett par sekunder. Men sen var det ju som tur var inget fel på honom.

Olgaklara: kanske att man luras av "videon", men jag tyckte inte jag hittar så många jättesvåra linjer? Men som sagt, avslutningen är ju skitfräck. Hoppas på mycket publik. :)

Det jag tycker.

5-6ab knepigt med tanke på upp och ner sedan smalhinder efter sista huset

7-8 Första vattnet ligger inte i rak linje och avslutas med ett väldigt smalt hinder vilket kan inbjuda hästarna att bli vingliga efter allt svängande i vattnet

11 Normandiebanken med en hög och smal spets efter

15 kixigt med nedhopp upphopp och allt på svängda linjer

16-17 ytterliggare upp ner och smal hög spets dessutom på lite svängt spår

20 husen efter vattnet ser ut att liga på böj plus att de står väldigt snett i förhållande till varandra :crazy:

Detta är ju mina personliga åsikter dock ;) Kommer säkert att hoppas bra av dem som är där :banana:

Ja så var det ja! Det vattnet var ganska mycket problem i förra året om jag minns rätt..

*kl*

Nu har även fälttävlan dragit igång nere i Aachen!

När 25 av de 34 ryttarna har ridit dressyr ligger Sara på delad 4e plats på 43,3 straff med Robin.
Viktoria - Sölle är 20e på 59,2.
Anna Hilton - Mr Dalby 22a på 61,5.

Ja det är svårt! Dom där smala jävlarna som kommer hela tiden! I början ser den enkel ut, men sen! Då kommer massa linjer och smalhinder och vatten och allt! Det var väl på ett vattenhinder som Pantsuus häst slog i ordentligt förra året?

Fast det där är inte så särskilt svårt för dom bästa hästarna,dom är som en radar , jag har hoppat sådana linjer med långa tyglar nästan hängande över halsen på Hille i *** klass just för att han har en sådan radar. Dom vet vart dom skall , problemet kommer ju om man kommer fel men så är det ju på många hinder.

När Karuso trillade på upphoppet i vattnet var det ju för att Piia skulle fläska av ett helt galoppsprång innan så vad hade han för val :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Internationella Ridsportförbundet, FEI, har beslutat vilka platser som ska arrangera VM i ridsport 2026. VM i distansritt avgörs i Al...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 431
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Fredrik Bergendorff har tagit ut sina trupper i fälttävlan 2024. Nu är siktet inställt på OS i Paris. - Jag är väldigt...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·
Anläggning Vilken kamera i stall kan ni rekommendera? Den ska gå på simkort 4G och en ska kunna se feeden i sin mobil. Ska få in kundhäst på...
Svar
6
· Visningar
1 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka