G-boots sadel

Sv: G-boots sadel

Den ser precis ut som en karlslund kontakt. Det är flera sadlar som byggs på samma sadelfabrik i Polen, Karlslund, Töltsaga, Tölthestar och troligen denna eftersom de alla är så lika med det lilla järnet i framkanten också. Det är sköna och stabila sadlar. Jag har sett flera och att de är lika, men bara ridit i Töltsagas.

g-boots har dubbelkåpa. De andra har vad jag vet enkelkåpa i övrigt samma sadel som de andra

*KL*

Ursäkta min inflikning, men det var nog bland det fulaste jag har sett på länge.:o:crazy:

Och iom att det är en bomlös sadel som inte ser ut att kunna ligga an mot hästen samt har en konstig utformning framme mot manken så bidrar utseendet till funktionen.
Och det finns bomlösa sadlar som både är snyggare och är mer "korrekt" utformade.
Så, nu har jag kommenterat vad jag tror om funktionen.

Och det kan proffset se genom en bild från sidan?

Gimlan: Tycker bara det var barnsliga inkompetenta kommentarer :)

:) Ja, min kommentar var allvarlig, men trevligt menad. Jag har en islänning som mest är ett par långa ben och på henne har det varit småsvårt även med bomlöst. Hennes rygg kräver en aningen stabilare variant av bomlöst för att inte kollapsa över ryggen.
Pratade även med en sadelutprovare som höll med om att bomlöst ofta krävde en rundare rygg och vist båldjup för att ligga bra. Men det kan ju säkert finnas undantag.

Har provat mig genom rätt många så bara lite råd/funderingar i välmening :)

Vem har sagt att jag är ett proffs?
Mogen kommentar.

Jag sa vad JAG tycker om sadeln.
Sen får alla tycka vad dom vill, härligt va?

Och det kan proffset se genom en bild från sidan?

Gimlan: Tycker bara det var barnsliga inkompetenta kommentarer :)

Barnsligt eller inte så är det till trots ett diskussionsforum, även om en produkt skulle fylla en bra funktion innebär det inte per automatik att den inhandlas på enbart grundval av detta. Utseendet har också en stor betydelse, och just denna sadel var i mina ögon oerhört ful :wtf: vilket jag står för.

Men nu tycker vi som tur är olika, och får också ha olika åsikter.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
746
Senast: super
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Transport med fronturlastning
  • Dressyrsnack 17