Fyyyyy nu mår jag jätte dåligt :( Missfall ????

V

valentino-95

Som Rubriken lyder.
Nu mår jag jätte dåligt och är mycket rädd att jag har fått missfall :cry:
I går hadde jag ont till och från i magen eller livmodern eller hur man ska säga det kändes som att jag hade lite mensverk. ( I dag har jag inget ont alls ).
Och så nu vid 12:40 tiden i dag så var jag till toa och skulle pinkelinka och precis när jag skulle sätta mig på toaletten så bara ran det utspett = ljust blod efter benet på mig :(
Det va jätte ljust och lättrinnande inte så tjockt som mens brukar vara. Och jag har fortfarande inte ont. Än så länge har det inte kommit något mera lätt rinnande blod och klockan är ca: 13:25 nu.
Är det så att jag har fått missa fall nu ????
Jag gick in i vecka 7 nu ska jag kanske säga också.

Blääää guuu va jag och sambon är oroliga och ledssna över detta :(
Vad ska jag göra nu ?
Måste jag ringa till någon och kolla i fall detta va ett missfall ?
Jag har inte hunnit ringa och talat om att jag e eller va gravid skulle ha gjort det i veckan va det tänkt.

Kram.

Sv: Fyyyyy nu mår jag jätte dåligt :( Missfall ????

Jag är i samma vecka som du (tror jag) :) nHar inte kollat riktigt än. Har haft en del smärtor, inte rinnande blod men blodfärgade flytningar. Har läst att detta är ofarlig och ganska "normalt".

Håller tummarna för dig att du inte får missfall men jag tror inte att det är det som är på väg om de känns bättre.

Jag hade en hel del blödningar när jag var gravid förra vändan, och idag har jag en liten pojke som lever livets glada dagar här, så det kan vara som mirac_ säger att det är ofarligt. Men be att få komma och se efter hur det ser ut iallafall, det är ett helvete att gå och vara orolig.

Håller tummarna för er!

Det enda du kan göra är att avvakta.
Antingen så sätter det fart eller så avtar det.
Jag vet inte om ni har en gynakut där du bor? I så fall kan du ju ringa och fråga om det är mycket folk på väntan.
Jag hade inte åkt in och satt mig i flera timmar utan avvaktat.

Tyvärr har mina tidiga missfall börjat precis på det sättet du beskriver. Senare på kvällen eller dagen efter har det kommit mer..
Men det behöver ju inte innebära samma sak för dig.

Skickar en kram och håller tummarna hårt!

Senast ändrad:

Hej !

Jag satt precis och läste din tråd vilket sammanträffande :)
Nää jag har inga känningar alls just nu eller har inte haft det på hela dagen i dag.
Men det va rätt mycket tyckte jag som lixsom ran ner för benen, fast det va så tunt och ljust blod vätska som kom.
Vi får väll se i falll jag börjar blöda eller så senare i dag då måste man ringa och kolla upp detta.
Jag hoppas verkligen att jag får behålla min parvell i magen.
Den e så fruktansvärt efterlängtad.

Ha de så bra med er alla och me magen så klart :)

Kram

Så skönt att det är bättre igen!

*massa kramar till dig och magen* ;)

Hej !

Okej, jon min sambo vart jätte rädd och började direkt att surfa omkring om detta med missfall, och vad han läste så sa han att det troligen inte va någon fara, men man vet ju aldrig.
Ja det är jätte jobbit att gå omkring och vara orolig, guuuu jag kommer inte kunna släppa detta förren jag får en tid för undersökning.

Tack för ditt inlägg.

Kram.

Hej !

Tack för ditt svar.
Jag vet inte i fall vi har en sån akut.
Men jag får nog försöka hålla mig lugn och försöka ta det lilla lugna och vänta tills på måndag och ringa och kolla upp detta.
Men känns jätte jobbit att gå i ovisheten.
Men ja det är bara att vänta och se.

Kram.

Ni har inte haft sex?

Sköra slemhinnor kan ju göra så att det börjar att blöda lite under graviditeten.

Jag har haft ont i nedre delen av ryggen med när jag har fått missfall, det har ju inte du haft vad jag förstod.
Ja väntan och ovissheten är fruktansvärd. På så sätt förstår jag att ni vill åka in direkt. Men min erfarenhet är att jag har mått ännu sämre när jag har suttit där och sett alla magar och sedan fått ett negativt besked.
Men ni får å andra sidan kanske ett bra! (L)

Ni ska göra det som känns bäst!

Senast ändrad:

Jo vi hadde sex i går kväll, men har haft rätt myckiet sex innan också utan att jag har fått några blödningar.
Och denna blödning va ju rätt mycket i och med att det till och med ran denna ljusa blod/vatten vätskan efter låren på mig innna jag han sätta mig på toaletten.

När du nämner detta med värken i ryggslutet så hadde jag värk i ryggslutet för några dagar sen men sen gick det över.

Jag ska försöka hålla mig tills på måndag innan jag kontaktar gyn.

Fast attans va jag mår dåligt just nu *bläää* sitter och grinar just nu, men men sånt är livet.
Livet går ju vidare trotts detta.
När jag läser här så låter det som att jag har fått missfall, men man kan ju i alla fall hoppas att det inte va det, det återstår att se.

Kram

Får man ett missfall så märker du det! Dvs "den form som kommer ut". För mig så var det från början inget konstigt som jag lyckades läsa mig till (v.7) men sedan kom det klumpar och då blev jag säker! Dock kan det även var missfall men fostret inte kommer ut den naturliga vägen, blir du orolig så kontakta BM!
Nu har jag stött p något annat underligt... fick missfall i slutet av maj (kollade aldrig upp, BM sa att allt kommer ut med naturen och fick jag mer ont så skulle jag höra av mig. annars skulle det lösa sig själv). Blödde si sådär i 1 ½ vecka och tappade sedan alla graviditet syntomer så för mig var jag stensäker att det var ett missfall!
Dock var jag och min sambo sedan dumma nog att inte ha skyddad sex... :d det har resulterat i att jag har ännu inte sett någon mens i sikte! Antingen är jag bara sen med mensen, eller så har jag lyckats bli gravid igen på direkten eller så var det kanske inte ett missfall :confused: har fått en riktigt svullen mage de sista veckorna!får vänta en vecka till och se...
Som sagt vid minsta oror ring BM! Hoppas allt går bra för dig!

Hej !

Det har inte kommit några klumpar eller så utan det är bara vätskeblod som kom och nu när jag var på toa igen så var det lite rosavätska som kom på toapappret så jag har troligen fått ett missfall :(
Tack för ditt svar.

Kram

Jag vill varken ge förhoppningar eller låta negativ, så jag berättar bara hur det var för mig..

Jag hade en rätt stor blödning i vecka sju också, med kraftiga magsmärtor osv.. först blödde det litegrann som du säger, mer genomskinligt än blod, och sen kom det en hel del blod.. men för mig var det ingen fara, vi fick åka in och kolla så allt var ok och det var det..

Hoppas allt blir bra för er!
Kramar

Vill inte heller ge förhoppningar men kan berätta om min systers första graviditet.
Hon fick också blödningar i v.7 och åkte in till gynakuten.
En stressad och okänslig läkare sa att hjärtat slog inte på "den lille" så han skrev ut tabletter som skulle påskynda missfallet.
Min syster tog aldrig dessa tabletter utan tänkte att det är bättre att låta naturen ha sin gång.

"Den lille" är 10 år idag och är på seglarläger just nu!:D

Gissa om vi runt omkring Alexander har tänkt på tabletterna som läkaren skrev ut..

Nu har det, som sagt, inte varit lika lyckosamt för mig när jag har fått blödningar men det behöver ju inte vara någon fara!

Senast ändrad:

Hej !

En liten undran över detta du skrev:

men för mig var det ingen fara, vi fick åka in och kolla så allt var ok och det var det..

Vad var det som inte va en fara ?
Var det inget missfall eller var det ett missfall ?

Kram

Hej !

Oj vilken jefla tur att din syster inte tog tabletterna *Jösses* säger jag bara vilken läkare.
Ja jag ska kontakta BM på måndag så får vi se vad dom har att säga.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är ett missfall, men har nu talat med några kompisar per telefon om detta ( Dom har haft missfall ) och tyvärr låter det som att jag har fått det, men man ska kanske inte måla f*n på väggen i fall man har en sån tur att det ev inte är det ;)
Fast måste medge att det är jätte jobbit detta och att man tänker på det här hela tiden kan inte släppa detta ur minna tankar tyvärr.

Kram

När missfallet aldrig kom igång beställde hon tid hos en BM. Då var hon i v.9.
Gissa om de blev överraskade över det BM såg!
De funderade på att anmäla läkaren men avstod.

Ser att du bor i Västerås.
Har ni någon gynakut eller dyl. som ni kan åka till -även på helgerna- i sådana här fall?
Det bästa är kanske att trots allt åka för att få ett svar.
Bättre att veta än att pendla mellan hopp och förtvivlan samt att springa på toaletten hela tiden.
Ni lär ju ändå inte få någonting vettigt gjort idag eller i morgon.

Hej !

Ja vilken lycka dom måste ha fått när den lille va kvar :)
Jag har sökt men har inte hittat något om en jourakut för detta :(
Man tycker ju att det borde finnas v-ås är ju rätt stort tycker man ju.
Ja du här blir det inte mycket gjort i helgen, både jag och sambon sitter och grinar tillsammans om vart annat.
Ja ja det är bara att komma igen med nya krafter och vänta tills på måndag när jag kommer åt MB.

Ha de så bra.

Kram

Men om du inte har fått några blodklumpar så kan du väl inte ha fått missfall? Det kanske är början till ett missfall, men när allt kommer ut måste det väl ändå vara klumpar?

Det är normalt med blödningar den första tredjedelen av graviditeten, både pga sköra slemhinnor och hormonomställningen.

Jag håller tummarna att det inte är ett missfall. Om det ändå visar sig att det är det så var det ju antagligen något fel på fostret, och det finns inget du hade kunnat göra för att förhindra det. Försök att se på det på det sättet. Nu vet ni ju iaf att ni kan bli med barn och skulle nu detta bli ett missfall så går det säkert vägen med nästa!

Du kan ju åka in till vanliga akuten också.

//Julia

Jag blödde ljusrosa en gång, kanske runt v 10 (?) och blev jätterädd. Men graviditeten ger jättesköra slemhinnor och man får ganska ofta små rosa blödningar, speciellt efter sex. Jag håller alla tummar och tår att det bara var något sådant. Men annars är det gynakuten som gäller, så att de kan göra ett VUL. Det är dock INTE säkert att de hittar ett hjärta så tidigt även om det är ok !! I v 6 hittade det inget hjärta på mig, men i v 7 hittades det.

Liknande trådar

O
Gravid - 1år Jag skriver under anonymt nick då jag fortfarande vill vara hemlig. Jag hoppas att någon vänlig själ kan hälpa mig med några lugnande...
Svar
8
· Visningar
1 282
Senast: Calazirya
·
H
  • Låst
Övr. Barn När jag va hos BM sist sa hon att jag skulle gå från 2 tabletter dagligen till 4 st. När jag bara åt 2 tabletter blev jag jätte hård...
Svar
15
· Visningar
14 652
Senast: Zenith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama