Fyrhjulsvagn

D

Donkey

Jag har i mitt sökande efter vagnar hittat en fyrhjulig "globusvagn" på www.malist.se. Aldrig sett förut.Någon som sett den? Ser lite klen ut för det priset. Tänkte även passa på att fråga om någon använder medarna som finns att köpa till "globusrockarden"?

Sv: Fyrhjulsvagn

Jag har i mitt sökande efter vagnar hittat en fyrhjulig "globusvagn" på www.malist.se. Aldrig sett förut.Någon som sett den? Ser lite klen ut för det priset. Tänkte även passa på att fråga om någon använder medarna som finns att köpa till "globusrockarden"?

Tycker den ser väl klen ut. kolla fyrhjulingarna hos jäboruder istället : www.jaboruder.se De har även en rockard modell "globus" fast mycket bättre.
Tycker man ska passa sig för att köpa det billigaste för man får vad man betalar för...

Tänkte absolut inte köpa en sådan. Jag har Globusrockarden till de minsta och jäborudermodellen till de lite större och tycker nog att skaklarna till sådana är för dåliga att dra fyrhjulsvagn med. Jag var mest nyfiken om någon hade sett en på riktigt. Förresten du som har jäboruders fyrhjulsvagn, vad är spårvidden?

Tycker det var jättebra och ärligt att skriva att det inte är för tävling och inte för tuff körning. Eloge till dem!

Jag skulle tro att den passar familjen med en shettis eller welsh som tar en picknicktur då och då.
Jag har själv haft en fyrhjulsvagn för stor häst, med cykelhjul! Den höll bra rakt fram, men tålde inte en häst som backade lite kraftigt, då vek sig hjulen istället för att välta vagnen. :) Jag körde hem ändå, men det guppade lite :)
Kan tänka mig att det kan bli samma med en sånhär. Funkar tills det händer något.

Tänkte absolut inte köpa en sådan. Jag har Globusrockarden till de minsta och jäborudermodellen till de lite större och tycker nog att skaklarna till sådana är för dåliga att dra fyrhjulsvagn med. Jag var mest nyfiken om någon hade sett en på riktigt. Förresten du som har jäboruders fyrhjulsvagn, vad är spårvidden?

Alldeles för liten spårvidd tyvärr. Men den är stabil ändå.
Kan gå ut och mäta om du vill det. Jag har inte måtten i huvudet...
Själva har vi pratat om att bygga till torsionfjädring och andra hjul och samtidigt bredda den en del. Men när jag pratade med jäboruder om det så berättade Ann att designern till vagnen håller på att konstruera en sådan modell så vi väntar lite och ser.

en fråga: hur menar du att du drar fyrhjulsvagnen med skaklarna? På en fyrhjulsvagn använder du ju skaklarna ännu mindre än till en rockard, där de ska bära upp vikt.
På vagn ligger de ju bara i skakelhållaren o följer med vid svängar.
Förstår inte..

Jag har krökt betydligt grövre skaklar vid diverse olyckor, har även varit med om att skaklarna släppt från vagnen. Nu för tiden räknar jag kallt med att vad som helst kan hända!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: zassoo
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: Shaggy
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 081
Senast: Keb71
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka