Fyraåringar

neywaz

Trådstartare
Jag hittade ingen tråd med detta ämne...

Finns det någon som har träning/prova på för fyraåring i år?
Alternativet, vore kul om det finns fler i norra stockholm som har lust att samlas och rida ut på en träningsrunda med yngre/otränade hästar. Runt 15-20 km i makligt tempo. Någon som är på? :angel:

Sv: Fyraåringar

Föreslår att vi träffas i Tärnsjö och rider en eller två slingor i på banvallen och i skogen där med superfina träningsvägar. Kan ju hjälpas åt att göra en "vet koll"

kan tyvärr inte vara med eftersom jag bor så långt bort, kanske till hösten/vintern när min märr är igång och behöver lite åka träning!

hoppas ni får jätte kul!!

Jag är på!! Min fyraåring behöver miljötränas. Kan även kanske få med mig en medryttare som kan rida på "äldre, erfaren häst som kan leda vägen".

MVH Elin (Norrtälje)

Jag velar mellan att vilja och inte vilja rida ritter öht, en stor del av mig vill och en annan sitter och darrar vid tanken :crazy: ...

Vad räknas som "makligt tempo"? :angel:

//velande Liten
(Vallentuna)

Jag har också en äldre erfaren häst som kan följa med och gå före i läskiga situationer :) Ska kolla Tärnsjö på kartan, finns det fler som kan vara intresserade av att åka dit? :)

Liten - pm'ar dig... :) Men klart du ska med!

åh låter superskoj om vi blir några stycken. Äldre erfarna hästar är bra att ha med. Fast min 4 åring går gärna först redan nu, dricker och badar i vattenpölar... Vi får kolla upp datum, antingen ganska snart eller senare i höst, för just under sommaren så döps området till MYGGPLÅGA och då vill vi inte vara där annat än inlåsta på Myggkontoret...

macken: April April va?

Vill du med kan du låna en trygg häst här .... för välkommen är du ju!

:rofl: Zadac kan ju visa de andra konsten i att springa fort. Det behöver min fyraåring lära sig. Han är kolugn, går på som en liten kossa, men det är ingen FART i honom :crazy:

Caroline - kan man låna box hos dig om jag kommer förbi dig redan 8/5 ? Ska till Salas trollgubbe med Noora, kan ju packa in Lillen i släpet och ta en runda hos dig ;)

Det senaste han har börjat med är att bocka... och då menar jag inte små gunghästbockar utan mera rodeosprång...
Annars har jag min treåring. Men hon är inte riktigt redo för lågtur ännu. Skrittas ca 15-20 minuter nu och då!

Åh men jag jobbar den helgen egentligen, men har tagit ledigt för att åka med en kompis till klinik. Bra att du åker till sala, han är bra han.

Får ett 4 årigt russ med 9 årig ryttare vara med? För i sådana fall kommer vi gärna med två hästar. Om det är en helg utan andra tävlingar och utställningar.

tja jag tror det nog mest är öppet för arabiska fullblod, i första hand skimmlar på minst 150 cm med skostorlek 0. ;)

Självklart är alla välkomna!

Vad bra! Då får ni gärna säga till när datum är bestämt. Min syster kan hjälpa till i "vet grinden"

Haha, min fyraåring har också problem med kolasås under hovarna. Så lite pigg draghjälp kan nog vara bra!

Jag hänger gärna på lite senare i sommar, typ augusti. Nu har Khrim precis fått lite välförtjänt betesvila (med tillhörande mage).

verkar som att det rann ut i sanden, eller vad hände?

Jag puttar upp med en bild på min 4 åring :D

tycker det är så kul att börja rida igen att jag lägger in bilder i varje tråd det är möjligt :angel:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 953
Senast: Farao
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 258
Senast: LaMagia
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka