nagelbitarn
Trådstartare
Jag satt här hemma i min soffa, men min bebis jollrande på golvet och tänkte på att det nog är dags att sko hästen.
Scrollade på Facebook och läste lite om rakriktning, travstjärnor och tittade på de nya bilderna i kallblodstråden.
Så var de där, de döda barnen.
Min son övar på att stå, mammahjärtat slår ett par extraslag när han ler åt sina bravader.
Och så bilden på en drunknad pojke, uppspolad på en strand medan omvärlden ställer sig likgiltig till hans öde.
De flyr från den värsta terrorn jag sett, övergrepp som inte går att förstå.
De dör där vi semestrar.
Och här sitter jag med en häst som ska skos. Min hobby kostar lika mycket som att bli smugglad från krig till fred. Någon har betalat otroliga summor för att nå EU och några når aldrig målet.
Så jag skänkte en skoning till läkare utan gränser.
Jag kan ju inte påstå att jag inte har råd?
Är det någon som är med mig, att skänka en skoning till förmån till de som flyr?
Scrollade på Facebook och läste lite om rakriktning, travstjärnor och tittade på de nya bilderna i kallblodstråden.
Så var de där, de döda barnen.
Min son övar på att stå, mammahjärtat slår ett par extraslag när han ler åt sina bravader.
Och så bilden på en drunknad pojke, uppspolad på en strand medan omvärlden ställer sig likgiltig till hans öde.
De flyr från den värsta terrorn jag sett, övergrepp som inte går att förstå.
De dör där vi semestrar.
Och här sitter jag med en häst som ska skos. Min hobby kostar lika mycket som att bli smugglad från krig till fred. Någon har betalat otroliga summor för att nå EU och några når aldrig målet.
Så jag skänkte en skoning till läkare utan gränser.
Jag kan ju inte påstå att jag inte har råd?
Är det någon som är med mig, att skänka en skoning till förmån till de som flyr?