Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Thaliaste: Jag förstår vad du säger. Det jag kommer att skänka är kläder av kategorier som specificerats av en hjälporganisation. Vad gäller pengar och att köpa saker nöjer jag mig med att donera pengar, det är bättre att organisationen i fråga köper saker själva. Nu har vissa som organiserar fysisk hjälp också listat vad man kan köpa in och donera så då är det ju ok.
Så bra, jag vill verkligen inte döda någons engagemang, bara komma med lite tips i all välmening så att nyttan blir största möjliga
Att skänka det som organisationen efterfrågar är ju helt ok! Sedan har jag också sett en del initiativ från privatpersoner som efterfrågar kläder m.m. som de själva tänkt åka ner med, där de kanske inte riktigt insett vad de ger sig in på. Men där får man ju göra en bedömning, om man känner personen etc, det finns ju många som har stenkoll också och verkligen gör nytta.
Att hålla huvudet kallt och vara planerande är inte fel i en sådan här situation.
Japp! Jag lägger en ridlektion (en femhundring) till UNICEF. Blir säkert en till nästa månad. Jag håller med dig, det går inte att blunda för detta. Lillkillen på stranden, jämnårig med min egen, har vänt en hel värld. Hoppas det fortsätter så nu. Jag ska kolla vart i mina närkommuner Lund och Malmö som de har mottagning för de asylsökande som kommer nu, för då ska jag köra dit ett lass barnkläder.Jag satt här hemma i min soffa, men min bebis jollrande på golvet och tänkte på att det nog är dags att sko hästen.
Scrollade på Facebook och läste lite om rakriktning, travstjärnor och tittade på de nya bilderna i kallblodstråden.
Så var de där, de döda barnen.
Min son övar på att stå, mammahjärtat slår ett par extraslag när han ler åt sina bravader.
Och så bilden på en drunknad pojke, uppspolad på en strand medan omvärlden ställer sig likgiltig till hans öde.
De flyr från den värsta terrorn jag sett, övergrepp som inte går att förstå.
De dör där vi semestrar.
Och här sitter jag med en häst som ska skos. Min hobby kostar lika mycket som att bli smugglad från krig till fred. Någon har betalat otroliga summor för att nå EU och några når aldrig målet.
Så jag skänkte en skoning till läkare utan gränser.
Jag kan ju inte påstå att jag inte har råd?
Är det någon som är med mig, att skänka en skoning till förmån till de som flyr?