Fyra förhörda om djurplågeri

Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

J**a snorungar! :mad:
De kan f*n inte ha något vett i huvudet överhuvudtaget.
Kassa föräldrar som inte kan uppfostra sina ungar till att begripa att man inte är elak mot djur. Hade jag eller mina syskon gjort något sådant här när vi var yngre hade nog vår mamma gett oss rejält med smisk... Jag och mina syskon hade för övrigt bättre värderingar än så här, hur små vi än var...

Jag skyller oavkortat på föräldrarna.
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Maarit K, precis rätt uttryckt. Fick själv lära mig redan som 4-5-åring att vara rädd om alla djur. Glömmer aldrig när min mamma sa: Gå i mitten på stigen där det är gräs så du inte trampar på myrorna. Sån är jag än idag. Kanske ännu mer extremt rädd om allt som lever. Slår inte ens ihjäl en fluga, det släpper jag ut. Jag är INTE religiös, men i söndagsskolan sa alltid "fröken": Allt som Gud skapat har rätt till ett liv. Kloka ord, eller hur?
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Ungjävlar! :mad: Man kan ju börja undra vad som gick fel i deras uppfostran (allt..?)! :crazy:
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Det är så himla lätt att lägga skulden på föräldrar. Visst kan det ha med uppfostran att göra i många fall, men inte alltid.... titta på hela samhället, ibland är det så man blir mörkrädd:confused: :crazy:
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Hade det varit mina hästar hade jag inte brytt mig om varesig polis eller föräldrar utan plockat ung:devil:arna en efter en... :cool:

Visst f*n är det föräldrarna som brister i uppfostran, det är ju som sagt var bara att se på hur resten av samhället ser ut. Inget ansvar för varesig de egna ungarna eller andras egendom.
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Alldeles riktigt folk har inte tid för sina barn längre dom gör som dom vill kolla alla ungar och ungdomar som sitter och häckar vid datorn och spelar hemska spel och blir helt skadade i huvudet dessutom överviktiga på köpet. Nej de är mestadelshänger på föräldrarna,se på stackars lärarna dom vågar inte göra ett skit i skolan idag ungarna har mob tel och lyssnar på musik. vafan är de för jävla sett. ta tag i ungdomarna och skaka om dom lite.:devil: :devil: :devil: :eek:PS jag har 2 egena barn som jag älskar över allt annat, men rätt ska vara rätt.ordning och reda.Dom får lära sig hjälpa till och ta ansvar.
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Åh om man fick tag på snorungarna så skulle dom få veta att dom lever :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

j*****la snorungar!

Allt människor gör mot de stackars djuren(inte bara hästar) gör så man börjar gråta!

Bara en sådan sak att våltäkt mot djur är tillåtet i Sverige bevisar att något är fel i samhället.

Sedan tycker jag inte att det bara är föräldrarnas fel - "de snllaste föräldrarna för de värsta barnen", samma gäller hästuppfostran.

Man blir som man umgås, och iochmed att de var fyra så kan jag gissa att det var grupptryck och dåligt umgänge inblandat. SEDAN KAN INGET URSÄKTA DET HEMSKA HÄSTARNA FICK UTSTÅ! Bara förklara pojkarnas resonemang.
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Vad arg man blir då man får läsa om det här. Det är ofattbart att ungar får göra precis vad dom vill utan att föräldrarna bryr sig. Hästmisshandel, man kan undra om ungarna bor under vidriga förhålladen hemma, med föräldrar som super och slåss. Vad är det ordspråket säger. Våld föder våld. SUCK!
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

jag tycker inte synd om killarna, jag tycker heller inte synd om deras föräldrar som skaffade sig ungar men inte hade vett att uppfostra dom.. :mad:

Det är ju alltid djuren som ska lida p.g.a deras uttråkighet.
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Så jävla sjukt, hade något sådant hänt mina hästar så hade Jag pågat ungjävlarna till döds. Det är vad jag tycker om djurplågeri.
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Håller meg Heuwlen!

Fy f*n. :cry:
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

En i min klass och hennes bror hällde en massa alkohol i deras mammas hästars vattenhink! :mad:
Jag höll på att slå ihjäl henne när hon berättade och samtidigt kunde hon inte hålla sej för skratt..
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Jävla sär ungar! FAN VAD ARG JAG BLIR!!!!!!!!!!!!!!!
 
Sv: Fyra förhörda om djurplågeri

Hur f*n kan man var så himla dum? Djur är det bästa som finns! Jag fattar inte att man kan skada dom. Och alkohol i VATTENHINKEN!??!! Det är ju helt sjukt, det behövs mer ungdomsgårdar över hela sverige!! För det är ju tydligt att föräldrarna inte kan hålla koll på sina barn längre!! Jag har lust att skjuta J*VLARNA i ögonen med det där paintball geväret!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En hästägare i södra Närke är misstänkt för djurplågeri efter att en häst hittats död i en hage under söndagseftermiddagen...
Svar
0
· Visningar
987
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Hockeyspelaren Peter Forsberg och travkusken Robert Bergh kom på måndagen överens om en förlikning med Norrlands travsällskap och...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Robert Bergh, känd travkusk i Sundsvall, åtals nu för brott mot djurkyddslagen. Mannen ska under ett travlopp på Bergsåker i...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Finspång I en hage strax utanför Finspång har en häst blivit snittad med ett vasst föremål, förmodligen en...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp