Fylla i livskadeanmälan...

alvan

Trådstartare
Jaha! Så står jag här vid den oändliga avgrunden som det känns. Det är dags att ta bort min häst. Har fått och börjat fylla i livskadeanmälan men det är vissa saker jag känner mig tveksam på (det är ju trots allt första gången jag ska göra något liknande). Typ där det står en ruta; Inköpt? Ja/nej. Säljare/datum/pris. Ska jag skriva när jag köpte hästen här?
Ganska svårt med att beskriva hur skadan/sjukdomen yttrades kan jag tycka också. Några tips?
Sedan ska ju detta skickas in till kliniken för veterinärens del; ska jag skicka med kuvert osv så de skickar till agria eller hur funkar det?

I den rutan ska du skriva i när, från vem och till vilket pris hästen köptes. Styrk det med kopia på kontrakt/kvitto om du har det.

Beskriv hur skadan/sjukdomen visade sig och när du upptäckte det. Såg du te x en hälta på höger fram så skriver du det. Skriv så utförligt som möjligt. Behandlande veterinärs utdömningsunderlag och även de underlag du tidigare skickat in på veterinärvårdsförsäkringen tittar de också på.

Om hästen är utdömd skickar veterinären utdömningsunderlag, antingen direkt till försäkringsbolaget eller till ägaren och skickar de till dig så skickar du bara med det. Du behöver inte skicka pappret till kliniken så att de får fylla i det också. Om du inte vet om de har skickat till försäkringsbolaget så ring och kolla med kliniken som dömde ut.

Om du vill kan du göra anmälan på nätet hos agria. Det gör du på "anmäl skada". Det går fortare att få besked och du slipper krångla med posten och riskera att det kommer bort.

Jag beklagar verkligen :cry:

Jag fick göra detta för 2 veckor sedan, också första gången. Beklagar!
Jag skickade in livskadeanmälan till veterinären med extra kuvert, så fyllde han i och skickade till agria, sen fick jag en räkning på 350 spänn för det. Men jag fick å andra sidan inga papper med mig hem från veterinären. Jag skickade inte med kontrakt MEN min häst var gammal och hennes livvärde var väldigt lågt och långt ifrån vad det varit från början.
Jag skrev inte superutförligt, men beror väl på vad som hänt tänker jag.
<3

Ja, och jag får just nu också skriva i en sådan men får ju inte ut den från datorn utan att den är svartmarkerad på alla rader. Det var också ett rent helvete att hitta den på deras sida.

Så, nu får jag lösa det med dem på tisdag. Måste alltså ringa, det är ju meningen att det ska vara lätt med ”mina sidor” och hemsidan?

Ja, och jag får just nu också skriva i en sådan men får ju inte ut den från datorn utan att den är svartmarkerad på alla rader. Det var också ett rent helvete att hitta den på deras sida.

Så, nu får jag lösa det med dem på tisdag. Måste alltså ringa, det är ju meningen att det ska vara lätt med ”mina sidor” och hemsidan?
Går det alltså inte att fylla i den på nätet? Isåfall är det nog något tillfälligt fel för det ska gå. Däremot brukar det inte gå att skriva ut den.

Går det alltså inte att fylla i den på nätet? Isåfall är det nog något tillfälligt fel för det ska gå. Däremot brukar det inte gå att skriva ut den.

Tack! Ja, det var ett tungt beslut men rätt.
Jag vet inte om jag har för gammalt program i datorn men jag får ju ut alla andra pdf:er som inte är på en sidan.

Tack! Ja, det var ett tungt beslut men rätt.
Jag vet inte om jag har för gammalt program i datorn men jag får ju ut alla andra pdf:er som inte är på en sidan.
Det är ju så. Hur rätt man än vet att det är så är det oerhört tungt.

Jag ber om ursäkt. När jag kollade nu hade de ändrat på sidan och jag testade att skriva ut och det fungerade så det kanske är som du tror.

Det är ju så. Hur rätt man än vet att det är så är det oerhört tungt.

Jag ber om ursäkt. När jag kollade nu hade de ändrat på sidan och jag testade att skriva ut och det fungerade så det kanske är som du tror.

Ah, får be någon annan på kontoret då. Tack, vad snällt att du testade.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 450
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25