Fy fan va vidrigt!

P

puffsnurran

Jag har haft problem med möss i mitt hus och har några fällor utställda.
Två fällor av "bur typ" där man kan omlokalisera mössen exempelvis till en granne man tycker mindre bra om. ;)
Och några fällor som dödar mössen.
Just nu har jag (fällan) dödat en mus men det var en ganska slaskig historia. Fällan slog igen över huvudet på musen och ena ögat for iväg.

Jag slänger ibland fällorna med mus och allt. Hur gör ni?

Sv: Fy fan va vidrigt!

Jag tål inte katter. Jag har två i stallet men så snart jag tar in dom nyser jag hysteriskt och kliar sönder mej. :crazy:

Jag har haft problem med möss i mitt hus och har några fällor utställda.
Två fällor av "bur typ" där man kan omlokalisera mössen exempelvis till en granne man tycker mindre bra om. ;)
Och några fällor som dödar mössen.
Just nu har jag (fällan) dödat en mus men det var en ganska slaskig historia. Fällan slog igen över huvudet på musen och ena ögat for iväg.

Jag slänger ibland fällorna med mus och allt. Hur gör ni?

Dom där jättestora betesstationerna med turkosa giftblock i gör susen. Det är bara att konstatera att det är råttår i år :cool:
Det har väl varit gott om föda för dem den här växtrika sommaren och hösten.

Äsch då.

Jag var JÄTTEallergisk mot katter förut.

Men de har liksom smugit sig in i mitt boende och numer så har jag inga problem ens när hon sover i sängen! (Och det gör hon alltid).

Man får liksom lida pin ett tag och sen blir det bra ;)

(Istället har jag blivit allergisk emot äpplen...)

Jag tar dom i en braig fälla!

5177.jpg

Jag använder en fälla som den andra från höger på bilden, vilket är den bästa musfällan vi någonsin haft!

Sen slänger jag ut mössen döda till katten eller vemsomhelst annars som vill äta färdigserverade möss!:D

/KT

Dom där jättestora betesstationerna med turkosa giftblock i gör susen. Det är bara att konstatera att det är råttår i år :cool:
Det har väl varit gott om föda för dem den här växtrika sommaren och hösten.

Men om jag giftmördar dom kanske dom kryper in i väggarna och dör. Liklukt är inte min favorit arom. :crazy:
Eller så kanske hundarna käkar upp liken och stendör eller blir sjuka. :eek:

Jag tar dom i en braig fälla!

5177.jpg

Jag använder en fälla som den andra från höger på bilden, vilket är den bästa musfällan vi någonsin haft!

Sen slänger jag ut mössen döda till katten eller vemsomhelst annars som vill äta färdigserverade möss!:D

/KT

Jag har några av dom till höger och några av dom till vänster.
Kanske borde jag söka mej till dom i mitten för bästa resultat *funderar mordiska tankar*

Men om jag giftmördar dom kanske dom kryper in i väggarna och dör. Liklukt är inte min favorit arom. :crazy:

Hundarna blir varken sjuka eller dör av det lilla giftet en mus eller råtta måste äta för att dö. :) Hunden måste äta betydligt mer än så för att bli dålig.
Men det andra håller jag med om, om dom skulle gå och dö och börja lukta nånstans. Uss! :crazy:

Det är bara det att de blir väldigt törstiga av det där giftet, och brukar inte lägga sig inne och dö, utan söka sig till vatten.
Fast förstås, alternativ nummer två där är ju riskigt.

Åhh.. Får jag låna dem så de kan träna mina 6 katter i musjakt? iof kom nån av dem med en ganska "musig" frukost på sängen för ett tag sen, men som i går släpade in en stackars mus som levde sin sista timmar under ett skåp innan den med berått mod slank ut och maken snabbt som ögat trampade ihjäl :crazy:

Har sex katter och ibland nån enstaka mus med.

:rofl:det var det bäst sättet, helt klart! Stackars grannar, nu ska dom få!
Vi har haft sådana fällor som KungTulle, mycket bra. men vägrar dock plocka ut dom när en mus sitter där, det får sambon sköta.

//Victoria

Jag har ju gjort mej av med sambon. Varken med gift eller fällor! :rofl:
Så jag får ta reda på liken eller dom som ska omlokaliseras helt själv. :eek:

Jag har en annan djurplågerivariant, ofarlig för andra djur..lägger lite torr betfor på ett fat oåtkomlig för andra djur. :angel:
Funkar lika bra som gift.

Du menar att dom små söta mössen ska dö i magplågor?????

Smart! :)

Det där har jag ingen aning om.
Jag mördar snabbt (slagfällor) eller förflyttar dom (burfällor)

Men jag börjar bli så trött på dom små gnagarna så snart tar jag till vad som helst! :cool:

Liknande trådar

Däggdjur min granne som bor typ 20 meter ifrån oss, har haft två kaniner.. ena dog för ett halvt år sen ungefär förmodligen då andra grannens...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: Tinuri
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: YorkWann
·
S
Träning min 4 åriga arab är hopplös. Har börjat sticka när man rider, behöver inte gå fort i tempo, men bara sticker och stannar inte i första...
2
Svar
33
· Visningar
6 431
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar