Fy fan va vidrigt!

Sv: Fy fan va vidrigt!

Det där har jag ingen aning om.
Jag mördar snabbt (slagfällor) eller förflyttar dom (burfällor)

Men jag börjar bli så trött på dom små gnagarna så snart tar jag till vad som helst! :cool:

Har från säker källa hört att Jack Russel funkar minst lika bra som katt.

Fast då måste man stå ut med Jack Russel.... Kanske hellre katt då.....:cool:

Jack Russel är bra på råttor. Möss är mindre och kvickare.

Syrrans JT-tik är en jäkel på små gnagare !
(Mammas JT-hane gräver/biter hål i gräsmatta/åker, men har aldrig sett honom fånga något)

Om vi är ute i stallet el. på gärdena för att stängsla/flytta djur så är hon med & fångar sorkar, näbbmöss m.m.

Då är hon stolt som :devil:

Måste bara berätta !

För ett antal år sedan så hade min kompis pappa tröttnat på att traktens alla sorkar skulle husera i deras gräsmatta.
Han tänkte att nu :devil: ska dom få, så han hämtade sin vespa, satte en slang på avgasröret, stoppade ner andra änden i ett sorkhål & satte igång att gasa utav bara h*****e !
Strax efter kommer frugan (kompisens mamma) utfarandes & undrar om han ska gasa ihjäl henne.
Hon hade stått i duschen som dom hade i källaren & någonstans ledde sorkhålen in i källaren !

;)

All heder åt Jack Russel som ras men fan vet om jag inte hellre har möss i mitt hus än en JR :crazy::rofl:

Måste bara berätta !

För ett antal år sedan så hade min kompis pappa tröttnat på att traktens alla sorkar skulle husera i deras gräsmatta.
Han tänkte att nu :devil: ska dom få, så han hämtade sin vespa, satte en slang på avgasröret, stoppade ner andra änden i ett sorkhål & satte igång att gasa utav bara h*****e !
Strax efter kommer frugan (kompisens mamma) utfarandes & undrar om han ska gasa ihjäl henne.
Hon hade stått i duschen som dom hade i källaren & någonstans ledde sorkhålen in i källaren !

;)

Bäst!!! :rofl::rofl::rofl::rofl:

Jag har vänner som tyckte att det bästa sättet att bli av med sorkar var att hälla disel i sorkhålen och tända på!

:crazy:

Jag bor mitt i spenaten och har massor av möss inne.
Jag har fällor och tömmer en del och kastar en del med mus och allt. :eek:
Skitäckligt är det! :cool:

riktigt korkade möss kan man fånga om de hoppar ner i en hink :D

finns ju andra terriers/spetsar/pinchrar/schnazuers än JR som kan knapra möss om de skulle vilja xD.. Egentligen borde man ha en stor tamråtta som går runt lös :angel: Fast om man har hundar så är det nog ingen bra idé xD

Liknande trådar

Däggdjur min granne som bor typ 20 meter ifrån oss, har haft två kaniner.. ena dog för ett halvt år sen ungefär förmodligen då andra grannens...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: Tinuri
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: YorkWann
·
S
Träning min 4 åriga arab är hopplös. Har börjat sticka när man rider, behöver inte gå fort i tempo, men bara sticker och stannar inte i första...
2
Svar
33
· Visningar
6 431
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar