Fy f*n så VIDRIGT!!

U

Unichorn

Satte mig i soffan och skulle äta lite mat.. Slog på femman och får sen en liten hund i Boston Tea-party som skulle avlivas. I nästa stund ligger hunden flådd på en köksbänk hos en slaktare! Herregud så j*vla vidrigt! Matlusten försvann som en avlöning... Hur kan man visa sånt bara för att underhålla? Hur kan man gå med på att flå sin hund och tillaga den i ett tv-program?!?!:eek:

nu har de bara gått för långt...

var bara tvugnen att skiva av mig lite... fy f*n...!

Sv: Fy f*n så VIDRIGT!!

Fy vad vidrigt! Undra om ägaren gick med på det.. Men skulle hunden avlivas för att den mådde dåligt.. eller skadad, eller endast för att bli tillagad :cool::mad: Stackars hund om det nu var så att den bara blev avlivad för att slaktas som mat.. :(

:eek:Vad är detta för program?
Vad gick det ut på?
Vet de inte att det finns folk som låter barn titta själva, klockan är ju inte så mycket?

Nej, tack och lov var den döende.. eller tack och lov föresten, det var inte så jag menade! men ni förstår nog... de påstod i alla fall att ägaren var helt med på noterna.. jag bytte kanal så jag såg inte mer än så..

Precis! som jag tex :crazy:
nejvars, men det var inte alls trevligt när man sitter och äter och ens egen hund svansar omkring och leker. som sagt lite förvarning och senare sändningstid hade ju inte skadat...

nej inte hunden, men jag tycker ändå att det är oetiskt.. om man älskar sitt djur säljer man väl inte dess död åt uderhållning?

Men det beror ju på i vilket land det var i. Här i sverige och runt om brukar vi ju äta Ko och gris kött.. Men om det hade varit i landen där man äter hund. Hade det ju varit en annan sak.. :angel: Nu blev det kompliserat, men ni fattar nog :bow:

Den sövdes för att ta bort tandsten. Ägaren var med på skämtet.

Det flådda djuret var en kanin.

Hunden lever och mår bra.

Titta färdigt på programmet innan du lever om.

Jag tycker inte synd om hunden. men jag tycker inte att man ska sända ut sådana bilder utan förvarning och så här dags... och nej, jag tycker inte att det är ok att slakta en ko i tv heller... jag tycker att man ska ha respekt för det döda, vare sig det är djur eller männikor och det spelar ingen roll om hunden inte far illa av det. jag tycker bara inte att man gör så. och som ägare ser jag inte det roliga i att flå sin engen hund och äta upp den som underhållning? jag ser inte hur man en gång kan ha älskat den då? jag kanske är trångsynt men jag tycker som jag tycker...

Jag skrev ju nyss att det var ett skämt och att hunden lever och mår bra.

tack!

jag bytte som sagt kanal för att jag var rädd för vad jag skulle få se härsnäst! tack för att du kollade upp hela samanhanget :D

jo men man behöver kanske inte göra sånt i tv halv sju en fredagkväll?

men nu var det ju inte så som tur var! men jag tycker ändå att det var klumpigt och smaklöst gjort, för hur många sitter inte och zappar mellan kanalerna och ser saker ur sitt samanhang?

Den sövdes för att ta bort tandsten. Ägaren var med på skämtet.

Det flådda djuret var en kanin.

Hunden lever och mår bra.

Titta färdigt på programmet innan du lever om.

Folk är så oerhört snabba att komma med åsikter utan att veta vad det eg handlade om :angel:

Filip och Fredrik lyckades verkligen med det de ville :bow: Jag och sambon blev alldeles stumma i soffan och vi sa nog inte ett ord. Det kändes verkligen realistiskt och det mest fascinerande var ju att panelen inte heller visste om detta. Jonas knäckte det direkt :rofl:

Väldigt genialiskt faktiskt, även om känslorna i kroppen blev upprörda :crazy:

Jag såg ändå vidare på programmet :D

Jaså, jag missförstod det som en fråga, p.g.a. frågetecknen.

Ja, det är det kanske, men å andra sidan är det frivilligt att titta på Filip & Fredrik.

Inte för att jag är så känslig av mig men det här låter väl smaklöst!
Skämt???

Jag tolkade det precis som Kimzor, att du tyckte att det var smaklöst att avliva en hund på TV och sedan visa den uppsprättad..

Och sedan frågade du om det var ett skämt...

;)

nej inte hunden, men jag tycker ändå att det är oetiskt.. om man älskar sitt djur säljer man väl inte dess död åt uderhållning?

Förklara gärna varför det är oetiskt i så fall. :)
Nu var ju som sagt inslaget ett skämt, men du får jättegärna redogöra för varför det är oetiskt att visa sånt på TV.
Är det etiskt att göra så som i inslaget, men oetiskt att visa det på TV?

Liknande trådar

Övr. Hund Blir så arg på dessa id*** som slänger glas i naturen. Var på kurs med min hund i kväll, (öva på att möta hundar...) Vi var ute och...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Mirre
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 215
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka